رئیس‌جمهور افغانستان در چهاردهمین نشست سازمان همکاری شانگهای در تاجیکستان ضمن دعوت اعضای این سازمان به مبارزه مشترک علیه تروریسم، خواستار همکاری‌های هماهنگ و طولانی مدت شد.

«حامد کرزی» اعضای سازمان «شانگهای» را به مبارزه علیه تروریسم دعوت کرد
  به گزارش  قدس آنلاین به نقل از تسنیم، «حامد کرزی» رئیس‌جمهور افغانستان در چهاردهمین نشست سازمان همکاری شانگهای در تاجیکستان ضمن دعوت اعضای این سازمان به مبارزه مشترک علیه تروریسم، خواستار همکاری‌های هماهنگ و طولانی مدت شد.

چهاردهمین نشست سازمان همکاری شانگهای روز گذشته به میزبانی تاجیکستان در «دوشنبه» پایتخت این کشور برگزار شد.

کرزی در این نشست گفت: تروریسم یک پدیده جهانی است و منحصر به جغرافیای خاصی نیست، بلکه همه به نحوی با آن درگیر هستند و باید برای ریشه‌کن شدن آن مبارزه‌ای جهانی صورت گیرد.

وی افزود: از کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای می‌خواهم تا همکاری‌های خود را در این زمینه گسترش داده و بر استحکام و دوام آن تلاش نمایند.

رئیس جمهور افغانستان تأکید کرد: تروریسم از 10 سال گذشته تاکنون وضعیت امنیت و اقتصاد منطقه را به شدت با چالش مواجه ساخته و عدم برخورد به موقع با این مسئله کشورهای زیادی را تهدید می‌کند.

کرزی تصریح کرد: استفاده ابزاری از تروریسم برای هیچ کشوری نافع نیست و در نهایت مشکل ساز خواهد شد.

دستورالعمل اصلی سازمان همکاری شانگهای در مورد مسائل سیاسی، نظامی و اقتصادی و گسترش فعالیت‌ها منطقه‌ای متمرکز است.

حامد کرزی رئیس‌جمهور افغانستان در این نشست در حالی حضور یافته که دولت کابل عضو رسمی سازمان همکاری شانگهای نیست، اما به عنوان عضو ناظر در این اجلاش شرکت کرده است.

اعضای رسمی این سازمان را «روسیه»، «چین»، «ازبکستان»، «تاجیکستان»، «قزاقستان» و «قرقیزستان» تشکیل می‌دهند که به نوعی جریانی در برابر مقابل «آمریکا» و سازمان «ناتو» در منطقه و جهان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.