۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
کد خبر: 234901

قدس آنلاین یزد - مدیر کل دفتر محاسبه شاخص برنامه ها و سیاست های کلان مرکز آمار کشور گفت: کشاورزی از بخش های مهم و پایه در اقتصاد کشور است .

کشاورزی از بخش های پایه در اقتصاد کشور است

به گزارش قدس آنلاین از یزد ،  قدرت الله طاهری در جلسه توجیهی مسوولان روابط عمومی و تبلیغات ستاد سر شماری عمومی کشاورزی استان یزد با تاکید برنقش کمیته روابط عمومی و ستاد تبلیغات سر شماری عمومی کشاورزی در سرشماری اظهار داشت: در کشور ما با توجه به اقلیم جغرافیایی از نظر آب و هوا این پتانسیل وجود دارد تا با برنامه ریزی دقیق و مدیریت خوب بتوانیم سهم این بخش از اقتصاد کشور را به خوبی مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به نقش دانشگاه ها در تولید کشاورزی افزود: با توجه به پتانسیل کار کشاورزی در کشور شاهد ایجاد رشته های تحصیلی مرتبط با کشاورزی در دانشگاه ها هستیم و این حرکت میتواند علاوه برتقویت اقتصاد کشور، نقش بهره مند سازی جامعه در بخش های صنعت و خدمات کشور را هم داشته باشد.

طاهری اظهار داشت: با توجه به اینکه سرشماری هر 10 سال یکبار انجام میگیرد و این امر موجب شده تا با توجه به افزایش میزان شهر نشینی در کشور زمین های زراعی کشور از بین برود امیدواریم جمع آوری اطلاعات و آمارگیری که از بهترین شیوه های سرشماری است بتواند با اطلاعات صحیح و دقیق در برنامه 10 ساله کشاورزی کشور موثر باشد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.