قدس آنلاین:معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی از سازماندهی 15 هزار نیرو برای خدمت رسانی روز زیارتی حضرت رضا (ع) خبر داد.

سازماندهی 15 هزار نیرو برای خدمت رسانی روز زیارتی حضرت رضا (ع)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی محمود ممتاز با اشاره به فرا رسیدن روز زیارتی حضرت رضا (ع) عنوان کرد: پيش بيني مي شود در روز بیست و سوم ذیقعده با توجه به تعطيلات پايان هفته و همزماني آن با دهه آخر شهريورماه شاهد حضور خيل عظيمي از عاشقان و دلباختگان حضرت رضا (ع) باشيم كه از راههاي دور و نزدیک برای عرض ارادت به بارگاه حضرت ثامن الحجج (ع) مشرف خواهند شد.

وی با بیان اینکه برنامه های وی‍ژه اي به مناسبت روز زیارتی حضرت رضا (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار می شود، تصریح کرد: امسال نیز هم چون سال های گذشته، مراسم ویژه روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع) از صبح روز 22 ذيقعده با تعويض پرچم گنبد بارگاه ملائك پاسبان رضوي و پوش فوق ضريح مطهر و پرچم هاي منصوب در دوربرگردانهاي حرم مطهر آغاز خواهد شد و به نشانه شهادت امام رضا(ع) رنگ مشكي به خود خواهد گرفت.

ممتاز اضافه کرد: همچنين مراسم نقاره زني نيز به مدت 4 نوبت از عصر 22 ذيقعده انجام نخواهد شد.

معاون اماکن متبرکه و امور زائرین به حضور میلیونی زائران حضرت رضا(ع) در این ایام اشاره کرد و افزود: پیش بینی می شود حدود 2 میلیون زائر از ساعت 14 روز چهارشنبه 27 شهریور تا ساعت 24 روز جمعه 28 شهریور به حرم مطهر رضوی مشرف شوند.

وی با اشاره به خدماتی  این روز، عنوان کرد: طی این 3 روز حدود 200 هزار نفر ساعت خدمت جهت ارائه خدمات حوزه اماکن متبرکه و امور زاءرین آستان قدس رضوی صورت می گیرد.

ممتاز ادامه داد: همچنین برای زائرین ناتوان پیش بینی ارائه خدمات صندلی چرخدار در بالاترین سطح ممکن در نظر گرفته شده و دويست نفر سالمند نيز در قالب طرح «يا معين الضعفا» از درب منازلشان توسط خدام به حرم مطهر مشرف خواهند شد.

وی افزود: با توجه به كثرت جمعيت عزاداران، مسئولين ادارات و بخش ها با فراخوان نيروهاي فوق العاده و با تنظيم برنامه اي منسجم نسبت به امر خدمت رساني به زائرين حضرت رضا(ع) اقدام خواهند کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.