قدس آنلاین یزد - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: باید مردم را به سمت استفاده از اسناد رسمی سوق داد.

مردم به سمت استفاده از اسناد رسمی رهنمون گردند

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سید علی اصغر رفاهی در جمع بنگاه داران اتومبیل شهر یزد گفت: امور مردم که بدست شماست مثل یک امانت است و باید سعی کنید تا امانت دار خوبی باشید.

وی اظهار داشت: مردم به بنگاه داران اعتماد دارند و شما باید به پاس این اعتماد نقش خود را در خرید و فروش به گونه ای ایفا نمائید تا این نقل و انتقال با آرامش و بدون کمترین تنش و آسیب به اتمام برسد.

این مقام قضائی خاطر نشان کرد: سعی شود در هنگام تنظیم قولنامه حتماً 2 شاهد مرد حضور داشته باشند تا در صورت بروز اختلافی بتوان با شهادت آنان مسئله را فیصله داد.

وی یاد آور شد: هرگز نباید قولنامه سفید دست کسی داد و یا حتی نباید جائی از قولنامه سفید نگهداشت که این کار می تواند زمینه ساز بروز اختلافات بعدی باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری از برخورد با بنگاههای پرونده ساز خبر داد و ابراز داشت: اگر مشاهده شود پرونده های تشکیل شده در مورد معاملات از یک بنگاه به سمت دستگاه قضایی سرازیر می شود چنانچه دلایل وقوع این مسئله عمدی باشد یا سهوی ، دستگاه قضائی برخورد قاطع قانونی نسبت به این مسئله خواهد داشت.

رفاهی انجام مشاوره های حقوقی قبل از اقدام به معامله را خواستار شد و اظهار داشت: دادگستری دارای واحد ارشاد معاضدت رایگان قضائی است که بصورت حضوری و یا از طریق شماره تلفن 129 در ساعات اداری پاسخگو شهروندان است و انتظار می رود مردم قبل از هر گونه معامله امور مرتبط را از یک مشاوره حقوقی اخذ نمایند تا از اختلافات بعدی جلوگیری گردد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یادآور شد : مشاوره رایگان حقوقی هر جمعه در میعادگاه نماز جمعه شهر یزد در مسجد ملا اسماعیل قبل فریضه نماز جمعه نیز به مردم ارائه می شود و مردم می توانند قبل هر اقدامی در انجام امور حقوقی و قضایی خود ، مشاوره رایگان دریافت نمایند.

وی تصریح کرد: انجام مشاوره قبل از معامله از بسیاری از مشکلات بعدی جلوگیری می کند و بهتر است مردم به جای اینکه پس از انجام معامله مدتها با صرف وقت و هزینه زیاد در راهروهای دادگاه پیگیر پرونده خود باشند ، این مشاوره را قبل از هر اقدامی و بدون هزینه دریافت نمایند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.