قدس آنلاین:فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی از افتتاح 30 طرح توسط سپاه استان همزمان با هفته دفاع مقدس در استان خبر داد.

افتتاح 30 طرح توسط سپاه ‌خراسان شمالی همزمان با هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، سردار یوسفعلیزاده در جمع خبرنگاران استان در محل پادگان شهید برونسی سپاه گفت: این طرح‌ها شامل سالن 9دی، سالن‌های طرح صالحین و  ساختمان پایگاه‌های بسیج است که طرح‌های مزبور در طول هفته دفاع مقدس به تدریج افتتاح خواهند شد.

 وی اظهار داشت: در هفته دفاع مقدس بیش از یک هزار برنامه توسط سپاه جوادالائمه خراسان شمالی در سطح رده‌ها و پایگاه ها برگزار می‌شود که تلاش شده  تا برنامه‌های این هفته متنوع برگزار تا اثر گذار باشد.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس توسط بسیج به عنوان مولود انقلاب و نهادی برخواسته از بطن مردم اجرا می‌شود، افزود: بی‌گمان دفاع مقدس قطعه‌ای ارزشمند و پر افتخار از تاریخ نظام اسلامی بوده که موجب عزت، سرافرازی ملت ایران اسلامی است.

وی همچنین رمز جاودانه بودن دفاع مقدس را الهی و مردمی بودن آن عنوان کرد.

وی در رابطه با نقش رزمندگان خراسان شمالی در هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: با وجود آنکه این استان هزاران کیلومتر با مرزهای غربی و جنوب کشور فاصله داشته اما نقش خود را به شایستگی در این عرصه ایفا کرد.

یوسفعلیزاده خاطرنشان کرد: خراسان شمالی استانی سلحشور بوده که شهدای زیادی را در راه دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی با وجود فاصله فراوان با مرزها تقدیم کرده است که بایستی به این افتخار کرد.

وی  با بیان اینکه خراسان شمالی در طول جنگ تحمیلی درگیر جنگ و مبارزه علیه متجاوزگر بود، بیان کرد: نقش رزمندگان خراسان شمالی در طول سال‌های دفاع مقدس در پیشبرد جنگ  مهم بوده است.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: در طول این دوران افزون بر 50 هزار رزمنده از خراسان شمالی مشارکت داشته که بیش از دو هزار رزمنده به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه از مجموع شهدای خراسان شمالی پنج نفر شهیده هستند، ادامه داد: این استان همچنین دارای 6هزار جانباز و 400 آزاده بوده که نشان از حضور و نقش بالای این استان در عرصه دفاع مقدس دارد.

وی برپایی نمایشگاه‌های کتاب دفاع مقدس در سطح شهرستان‌های استان در طول این هفته را از دیگر برنامه ها برشمرد و افزود: این کتاب‌های ارزشمند با تخفیف 50درصدی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی از جمله استان‌هایی بوده که کتاب‌های زیادی در حوزه دفاع مقدس منتشر کرده است ، افزود: در نمایشگاه سراسری کتاب دفاع مقدس تهران، آثار استان خراسان شمالی در نشر کتاب‌های دفاع مقدس به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی در ادامه یکی از محوری‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان را برپایی نمایشگاه به همین مناسبت عنوان کرد و بیان داشت: این نمایشگاه در 60غرفه برپا خواهد شد که واحدهای مختلف بسیج و سپاه در آن حضور دارند.

وی زمان برپایی این نمایشگاه را از 31شهریور عنوان کرد و گفت: نمایشگاه بزرگ هفته دفاع مقدس در مرکز استان به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

وی برگزاری راهپیمایی خانوادگی ،مسابقات ورزشی، فرهنگی،دیدار با خانواده شهدا، عطر افشانی و گلباران مزار شهدا، برپایی صبحگاه مشترک نیروهای نظامی، رژه نیروهای مسلح، صبحگاه مشترک را از دیگر برنامه‌های این هفته در استان اعلام کرد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.