معتمدی:   قدس ویژه خراسان - حضور مشاغلی مانند صـــافکاری، مکانیکی، سپرسازی و کارواش در بلوار سید رضی امان ساکنان این منطقه از شهر بویژه سید رضی 45تا 48  را بریده است.

فعالیت مشاغل مزاحم امان ما را بریده است

یکی از ساکنان این منطقه در تماس با روزنامه از بی نتیجه بودن پیگیری های متعدد اهالی از سالهای گذشته برای انتقال این مشاغل ابراز گلایه کرد وگفت: در حالی که به خاطر مزاحمتهای مشاغل یادشده از جمله آلودگی صوتی و نیز دیگر مزاحمتها ساماندهی آنان را ساکنان از سال 88 از طریق شهرداری با ارسال نامه، درخواست و طومار پیگیری کرده اند، اما همچنان صاحبان این حرفه‌ها به کار خود مشغولند.

وی که خواست نامش فاش نشود، افزود: وجود این حرفه‌ها و مشاغل اوضاع بلوار سید رضی بویژه سید رضی 45 تا 48 را از نظر بصری به هم ریخته است، ضمن اینکه به خاطر وجود یک مدرسه و نیز دانشگاه دخترانه باید این مشاغل جمع آوری و منتقل شود.

وی با اشاره به پاسخگو نبودن شهرداری منطقه 11 نسبت به درخواست اهالی سید رضی برای انتقال این مشاغل اضافه کرد: بیشتر این واحدها دارای تجاری موقت هستند و معلوم نیست چرا و چگونه شهرداری برای این مشاغل که مزاحم هستند و باید خارج از فضاهای مسکونی فعالیت داشته باشند مجوز صادر کرده است .

وی با بیان اینکه این مسأله از طریق شورای شهر هم پیگیری شده، ادامه داد: اما وعده آنان نیز برای ساماندهی این وضعیت و رفع مزاحمتهای مشاغل یاد شده تاکنون عملی نشده است.

وی با بیان اینکه بیش از 15 سال است اهالی این وضعیت و مزاحمتها را تحمل کرده‌اند، گفت: به خاطر بی نتیجه بودن پیگیری ها و پاسخگو نبودن شهرداری  حل این مشکل در قالب نامه ای از استانداری خراسان رضوی تقاضا شده است.

یکی دیگر از اهالی نیز یادآورشد: بیشتر این واحدها در زمین خاکی و رو باز کار می کنند و در خیابان و پیاده رو هستند، بنابراین حضور آنان برای تردد خانواده ها بویژه بانوان مشکل ساز است .

محمد زاده با بیان اینکه این واحدها آسایش ساکنان را سلب کرده‌اند، افزود: برخی از مغازه‌داران از صبح زود تا 12 شب کار می کنند، بنابراین سر و صدای زیادی دارند. این در حالی است که این حرفه‌ها جزو مشاغل مزاحم محسوب شده و باید جمع آوری شوند.

وی با اشاره به اینکه حضور این مشاغل مزاحم را اغلب در سراسر بلوار سید رضی می‌توان دید، گفت: اما بخش عمده آن در خیابان سید رضی 45 تا 48 متمرکز است.برخی از آنها قبلاً در بلوار امامت و آموزگار بودند که شهرداری مانع فعالیت آنها شده بود، اما دوباره در بلوار سید رضی مشغول کار شده‌اند.

وی یادآور شد: بی نتیجه بودن پیگیری ها سبب شده موضوع از طریق تلفن 111 به دفتر ریاست جمهوری اطلاع داده شود و اکنون منتظر پاسخ آن هستیم.

یکی دیگر از اهالی نیز گفت: در حالی که به هیچ عنوان قصد نان بریدن صاحبان این مشاغل را نداریم، اما مزاحمتهای شغلی آنان زیاد است، به طوری که هر روزه برای خروج و ورود خودرو به پارکینگ منازل با مشکل مواجه ایم، ضمن اینکه مستأجران حاضر نیستند در منازل محدوده فعالیت این مغازه ها به دلیل آلودگی های صوتی ساکن شوند، بنابراین مالکان این واحدهای مسکونی با مشکل مواجه اند.

شهردار منطقه 11 درباره این گلایه اهالی بلوار سید رضی 45 تا 48 نیزاظهار داشت: شهرداری برای انتقال مشاغل مزاحم طبق روال قانونی عمل کرده است و همین روند نیز ادامه دارد.

برهانی در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: اما باید به یک نکته توجه کرد، از جمله اینکه برخی مشاغل ممکن است از دید مردم مزاحم باشد، اما از نظر قانون صنوف این گونه نیست که می توان به عنوان نمونه به کارواش اشاره کرد.

وی اضافه کرد: البته حرفه‌هایی مانند صافکاری جزو مشاغل مزاحم محسوب می شود، بنابراین شهرداری به وظایف خود در این بخش عمل می کند، اما موضوع این است که از آنجا که اعمال قانون نیازمند طی مراحل لازم است، اجرای این فرآیند زمان بر است، بنابراین جمع آوری واحدهای مزاحم به طول می انجامد و مردم فکر می کنند شهرداری برای جمع آوری و ساماندهی این مشاغل کاری نکرده است.

وی با بیان اینکه اهالی می توانند شکایت خود را برای رسیدگی به شهرداری ارايه دهند، گفت: با توجه به شکایات اخطار لازم به مشاغل مزاحم داده می شود تا طی مهلت در نظر گرفته شده نسبت به انتقال واحد خود اقدام کنند، اما این افراد در مراجع دیگر دوباره مهلت می گیرند.

وی تصریح کرد: طبق بند 20 ماده 55 قانون شهرداری  با تمامی مشاغل مزاحم برخورد می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.