قدس آنلاین-شهرکرد،اگر نبود این نعمت جنگ، این کلاس جبهه، این کارگاه شور و عشق و مستی حسین علیه السلام،چه کسی می توانست جرعه ای از رموز عشق را به گنجینه اسرار ما بچشاند؟

دفاع مقدس، مدرسه ای به وسعت مرزهایمان از غرب تا جنوب بنا کرد

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد،فرمانده سپاه قمربنی هاشم(ع) در جمع نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری، دفاع مقدس را بنا کننده مدرسه ای به وسعت مرزهای کشور از غرب تا جنوب، بر اساس منطق کربلا عنوان کرد.

سردار رضا محمد سلیمانی افزود: با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، زنده تر از همیشه می شود وما مسیر انقلاب را مدیون شهدای هشت سال دفاع مقدس می باشیم.

سردار محمد سلیمانی ادامه داد،دفاع مقدس، پدیده ای است استثنایی و با شکوه و یک افتخار در تاریخ حیات سیاسی اسلام انقلاب و کشور ایران است که بیان کننده ظرفیت های عظیم اعتقادی معنوی و حماسی ملت بزرگ ایران و یکی از شاخص های اصیل هویت و شخصیت بزرگ ملت ایران می باشد.

وی، ادامه داد: دفاع مقدس هم در کیفیّت و هم در کمّیت، اهداف حادثه بزرگی است. این حادثه بزرگ با تمام حوادث گذشته تفاوت ماهوی دارد.

فرمانده ارشد نظامی استان چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: جنگ عظیمی را دشمن برای خاموش کردن انقلاب به راه انداخت؛ ولی همین جنگ باعث شعله ور شدن نیروی انقلاب و روحیه انقلابی شد و این جوان های عزیز در میدان های جنگ، عظمت خودشان را باز یافتند، چشمه های درونی استعداد در دل های پاک و منور آنها جوشید و از آنها درسنین جوانی مردانی بزرگ، مجاهدانی ستودنی، مردانی دارای تدبیر، آفرید و تا هستیم، همیشه به این جوانان و به رفتار آنها بدهکاریم. ما امروز از هشت سال دفاع مقدس کشورمان به عنوان یک افتخار ملی یاد می کنیم.

سردار محمدسلیمانی، گفت: ما با قدرت اقتصادی جامعه عرب، با قدرت اطلاعاتی و پشتوانه عملیاتی و سیاسی آمریکایی ها، با قدرت نظامی اروپا، با قدرت فوق العاده نظامی روسیه، در هشت سال دفاع مقدس جنگیدیم.

وی، جنگ و فراز و نشیب های انقلاب را نعمت دانست و افزود: جای جای این انقلاب رحمت بود. لحظه لحظه های این انقلاب معجزه بود و خواهد بود؛ لیکن نعمتی که در جنگ نهفته است شاید در هیچ فرازی از انقلاب حداقل به این وسعت و شمول و تراکم نهفته نباشد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام ادامه داد: ما کی در توانمان بود مدرسه ای به وسعت مرزهایمان از غرب تا جنوب بنا کنیم، جوانان و نوجوانان؛ حتی پیر مردان را از شهر ها و روستا ها و از اقصی نقاط این مرز و بوم به این مدرسه بخوانیم و بوسه بر خاک پای بزرگ استاد و سرور آفرینش و برترین معلم شهادت یعنی سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین بن علی علیه السلام بزنیم .

وی، یادآور شد: آری این در توان ما نبود و مفهوم معجزه این است. اگر نبود این نعمت جنگ، این کلاس جبهه، این کارگاه شور و عشق و مستی حسین علیه السلام،چه کسی می توانست جرعه ای از رموز عشق را به گنجینه اسرار ما بچشاند؟

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، هفته دفاع مقدس را فرصتی دیگر برای تجدید عهد و پیمان با آرمان های امام راحل، و مقام عظمای ولایت، فرماندهی معظم کل قوا و شهدای بزرگوار دانست و اظهار داشت: همه کسانی که در آینده این تاریخ را مطالعه می کنند ابدا انسان هایی را که این حادثه را آفریدند هیچ وقت مورد شماتت قرار نخواهند داد؛ چون همه این حرکت سراسر غرور و افتخار و پیروزی و موفقیت و استقامت و اصرار بر مقاومت بود که آن طرف یک دنیا از دشمن و این طرف ملتی که می خواهد احیا گر دین باشد قرار گرفت و پیروز شد.

سردار محمدسلیمانی، تأکید کرد: مگر کربلا و حادثه آن را از چه منظره ای ما تعریف می کنیم؟ مسلماً از این منظر که کسی ندای حق را سر می دهد و تا پای جان بر همه موجودیت خود می ایستد؛ گرچه در صحنه نظامی هم موفق نمی شود که البته ما در صحنه نظامی هم موفق بودیم.

این یادگار دفاع مقدس، به زیبایی منطق کربلا اشاره کرد و گفت: همان منطقی که کربلا را زیبا کرد و به عنوان یک ارزش رواج داد؛ این همه شور و اشتیاق و شوق و حماسه و افتخار و غرور را در هشت سال دفاع مقدس آفرید.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، با شااره به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه در هر روز جنگ، برکاتی برای ما داشت"، افزود: به یمن اوج ایثار و صلابت و ایستادگی نیروهای رزمنده و ایجاد قدرت بازدارندگی در عرصه های مختلف و اطمینان به مردان سلحشورمان و صبر و استقامت خانواده محترم و معزز شهدا، آماده هستیم که گوشه ای از صلابت و ایستادگی خود را امروز ارائه دهیم تا جهانیان بدانند که برکات بسیاری را در پرتو جنگ و انقلاب بدست آورده ایم.

وی، به تأسی از سخنان امام راحل(ره)، گفت: جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت و نبرد 50 روزه غزه نمونه عینی است.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.