قدس آنلاین: مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی گفت: متاسفانه تا کنون تسهیلات مورد نیاز برای اجرای طرح پرواربندی دام به دست عشایر این استان نرسیده است.

تسهیلات پرواربندی دام به دست عشایر خراسان شمالی نرسیده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، جلیل رمضانی اظهار داشت: این تسهیلات به منظور جلوگیری از عرضه بره های نارس عشایر و پیشگیری از متضرر شدن این قشر باید در اختیار این تولیدکنندگان قرار می گرفت که تاکنون به دست آنان نرسیده است.

وی با بیان اینکه بهترین و طلایی ترین زمان برای اعطای این تسهیلات خرداد ماه بود، افزود: صندوق توسعه ملی مکلف به تخصیص یک درصد از منابع خود به اعطای تسهیلات به بخش دام است اما تاکنون این امر را محقق نشده است.

رمضانی گلایه کرد: عشایر استان امسال به ناچار و به علت گرانی نهاده‌ها بره‌های نارس خود را روانه کشتارگاه کردند.

وی گفت: عرضه بره‌هایی نارس که هنوز به وزن مطلوب نرسیده‌اند برای عشایر صرفه اقتصادی ندارد و سبب متضرر شدن آنان می‌شود اما این تولید کنندگان به ناچار بره‌های نارس خود را می‌فروشند.

 

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی هدف از اجرای طرح پروار بندی دام عشایر را اصلاح زنجیره غذایی و افزایش تولید گوشت قرمز عنوان کرد و گفت: ایجاد اشتغال پایدار و خروج دام مازاد بر ظرفیت مراتع از طبیعت از دیگر اهداف این طرح است.

رمضانی اظهار داشت: برای اجرای این طرح در سال گذشته 23 میلیارد ریال از محل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و عشایری به این استان تخصیص یافت.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.