قدس آنلاین:هیئت علما و اندیشمندان کشور اندونزی با مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف دیدار کردند

 داعش و تکفیری ها  برای از بین بردن هویت اسلامی و خدشه‌دار کردن اسلام ظهور یافته اند

این مرجع تقلید ضمن خوشامدگویی به هیئت علمای اندونزی و ابراز خرسندی از دیدار با ایشان فرمودند: بنده از ابتدا با برادران اندونزیایی آشنا بودم و از زمان استقلال این کشور از استعمار هلند، با آنان در ارتباط بودم.

از آن زمانی که سوکارنو در مجلسی که رئیس جمهور وقت آمریکا به افتخار او برگزار کرده بود و به خاطر او شراب را از آن برداشت و برادران اندونزیایی ما، هويت ديني خودشان را به جهانيان نشان دادند.

حضرت آیت الله صافی افزودند:امروز کشور بزرگ اندونزی در میان ملل اسلامی جایگاه خاصی دارد و باید با یکپارچگی در برابر استعمارگران و تکفیری‌ها ایستادگی کنند.

ایشان، اهتمام به یکپارچگی امّت اسلامی در برابر دشمنان اسلام را از ضروریات عصر فعلی اعلام کرده و افزودند: امّت اسلامی و علمای اسلام، باید وحدت و انسجام خود را همان طور که از اوّل بوده است، حفظ کنند و از ابراز افکار و رفتاری که موجب تزلزل موقعيت مسلمان ها و عزّت آنان می شود به شدّت اجتناب کنند.

مرجع عالیقدر در ادامه این دیدارِ بسیار صمیمانه بیان داشتند: گروه‌هایی مانند داعش و تکفیری ها همگی برای از بین بردن هویت اسلامی و خدشه‌دار کردن اسلام حقیقی در برابر افکار عمومی دنیا ظهور کرده اند که لازم است امّت اسلام بخصوص علما و اندیشمندان اسلام، در برابر آنان بایستند و از کیان اسلام دفاع کنند.

در این فتنه بزرگ‌ که دامنگیر اسلام و مسلمانان شده است، همه علمای اسلام باید با همکاری و همدلی این خطر را دفع کنند.

آیت الله العظمی صافی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به ابعاد صلح و رحمت دین اسلام فرمودند: همان طور که قرآن کریم به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند که «وَ مَا أرسَلناکَ إلّا رحمَةً للعالَمِین»، اسلام و پیامبر گرامی اسلام، برای همگان رحمت و انسانیت را می خواهد امّا امثال داعش، اسباب بدنامي همه جوامع اسلامي را فراهم آورده اند که باید با تبلیغ مناسب آموزه های اسلام توسط همه اندیشمندان مسلمان، چهره صلح و رحمانیت اسلام را به جهانیان نشان داد.

معظم له در پایان این دیدار ضمن قدردانی از حضور علمای بزرگ اندونزی در ایران، فرمودند: افتخار ما اسلام و ارتباط و همکاری با همه مسلمانان است. ما می خواهیم وحدت اسلامی به معنای واقعی کلمه برقرار شود. ما برای همه مذاهب اسلامی احترام قائلیم و وظائفی را که نسبت به آنها باید انجام دهیم رعایت می کنیم. چه پیروان مذهب شافعی که بسیار به ما نزدیک هستند و چه حنفی ها که پیشوای آنها ابوحنیفه گفته است: حُبُّ الْيَهُودِ لآلِ مُوسَى ظَاهِرٌ * وَ وِلاَؤُهُمْ لِبَنِي‌ أَخِيهِ بَادِي‌* وَ إمَامُهُمْ مِنْ نَسْلِ هَارُونَ الاُولَي‌* بِهِم‌ اقْتَدَوْا وَلِكُلِّ قَوْمٍ هَادِ* وَكَذَا النَّصَارَي‌ يُكرِمُونَ مَحَبَّةً * لِمَسِيحِهِمْ نَجْراً مِنَ الاَعْوَادِ  .... ؛ همه و همه باید در کنار هم تلاش کنیم با سرلوحه قرار دادن دستورات و هدایت های پیامبر بزرگوار اسلام و آموزه‌های قرآن و اهل البیت علیهم السلام، فتنه داعش و گروه های تکفیری را از بین ببریم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.