۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 237093

قدس آنلاین: در راستاي تحقق اهداف متعالي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، به تبع اتخاذ رويکرد راهبردي در حوزه فرهنگ و به منظور حفظ اعتلاي فرهنگ عمومي آحاد ملت، دولت خود را موظف به افزايش جلب سرمايه گذاري فرهنگي و توسعه آن دانسته و با اتخاذ سياست هاي حمايتي لازم در اين زمينه و پشتيباني از فعاليت‌هاي فرهنگي در جهت تقويت هويت و وحدت ملي و بالندگي سنت ها و باورهاي اصيل جامعه مي‌کوشد.

ماليات و توسعه فرهنگ ماليات

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، از جمله اين سياستها وضع قوانين حمايتي در رابطه با اخذ ماليات از کارگزاران عرصه فرهنگ در کشور است.

در اين راستا در قانون ماليات هاي مستقيم، تسهيلاتي در قالب اعطاي تخفيفات و معافيت هاي مالياتي به دست اندرکاران حوزه فرهنگ اختصاص يافته است که مي تواند گامي مهم در جهت تحقق اهداف فرهنگي و اشاعه صحيح آن و همچنين تعالي ارزش هاي اصيل اسلامي محسوب شود.

بر اين اساس تمامي فعالان حوزه‌هاي نشر، مطبوعات، فرهنگ و هنر مطابق بند «ل» ماده 139 و نيز آيين‌نامه اجرايي تبصره (3) ماده (139) اصلاحي قانون ماليا‌ت‌هاي مستقيم مورخ 23/4/93 از پرداخت ماليات معاف هستند.

با تصويب اينگونه قوانين بستر لازم جهت حمايت و پشتيباني از اهل قلم و اصحاب رسانه فراهم شده و کمک قابل توجهي در زمينه انعکاس درست و صحيح اخبار و اطلاع رساني و آگاه سازي افکار عمومي به خبرگزاري ها، مطبوعات، سازمان ها و نهادهاي فعال در حوزه ارتباطات و رسانه ارائه مي شود.

همچنين قوانين مالياتي با اعطاي امتيازات و تسهيلات و معافيت ها به کارگزاران عرصه هنر، فيلم و سينما به باروري و بالندگي هر چه بيشتر اين صنعت در داخل و خارج از کشور کمک کرده و تاثير مهمي در ايجاد روحيه و شادابي و اميد در مردم عزيز کشورمان مي گذارد.

بي شک نتايج اين گونه اقدامات در افزايش سرمايه گذاري هاي فرهنگي و به تبع آن صرف منابع مالي بيشتر در ايجاد شرايط اجتماعي و فرهنگي سالم براي شهروندان و انسجام جامعه انکار ناپذير است.

از سوي ديگر و در راستاي به کارگيري اين گونه تدابير و با پايين نگه داشتن نرخ کالاها و خدمات فرهنگي، امکان استفاده از محصولات فرهنگي و بهره مندي از آثار و نتايج آن براي قشر گسترده تري از جامعه ميسر مي شود.

 از آنجا که توجه به اقدامات فرهنگي و حمايت از آن، بستري مناسب جهت رشد و بالندگي و توسعه کشور در زمينه هاي اقتصادي، اجتماعي، سياسي، علمي و غيره را فراهم مي آورد، کم توجهي به اين قبيل فعاليت ها و ناديده گرفتن آثار و تبعات ناشي از فقدان آنها، عنصر فرهنگ را که بزرگترين و با ارزش ترين سرمايه معنوي کشور محسوب مي شود به خطر مي اندازد.

از اين رو اختصاص منابع مالي لازم جهت توسعه زيرساخت هاي فرهنگي و اقدامات مربوط به آن امري اجتناب ناپذير است.

در اين ميان مردم نيز با عمل به تعهدات خود در قبال دولت و جامعه و اداي دين و انجام مسئوليتي که در پرداخت به موقع و صحيح ماليات ها بر عهده دارند، دولت را در انجام وظايف خود و تحقق اهداف فرهنگي کشور و گشودن افق هاي تازه در توسعه فرهنگي پايدار ياري رسانده و کيفيت زندگي را بهبود مي بخشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.