پیشنهاد سردبیر

وزیر دفاع آلمان برای گفت‌وگو با مقامات کردستان عراق درباره مبارزه با داعش و نیز تلاش‌های برلین برای ارسال کمک تسلیحاتی به عراق، امروز (پنج‌شنبه) وارد اربیل شد.

وزیر دفاع آلمان وارد اربیل عراق شد
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از خبرگزاری «دی‌پی‌ای» آلمان، «اورزولا فون دیر لاین» وزیر دفاع آلمان امروز (پنج‌شنبه) برای گفت‌وگو با مقامات منطقه کردستان عراق وارد اربیل عراق شد.
 
در این گزارش با اشاره به اینکه «اورزولا فون دیر لاین» قرار است با «مسعود بارزانی»، رئیس منطقه کردستان عراق دیدار کند، آمده: «وزیر دفاع آلمان قرار است با مقامات کردستان عراق درباره مبارزه با داعش و نیز تلاش‌های برلین برای کمک به ارسال سلاح گفت‌‌وگو کند.»
 
ارتش آلمان روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد که به وسیله یک فروند هواپیمای هلندی، مقادیری مهمات شامل مسلسل و پازوکا در فرودگاه لایپزیک به مقصد عراق بارگیری خواهند شد. این تسلیحات به حجم بیش از 600 تن و به ارزش 70 میلیون یورو نخست به شهر بغداد منتقل شده و سپس به کردستان عراق انتقال داده خواهند شد. به این ترتیب 10 هزار پیشمرگه کرد تجهیز می‌شوند. این نخستین‌ بار خواهد بود که آلمان به صورت رسمی به یک منطقه بحرانی سلاح می‌فرستد.
 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.