قدس آنلاین– ایلام: رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام گفت: تولید محصولات کشاورزی استان ایلام در سال آینده به میلیون تن می رسد.

افزایش تولید محصولات کشاورزی ایلام به 2 میلیون تن

عبدالرضا بازدار با بیان اینکه 30 درصد از جمعیت استان در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند، اظهارداشت: در حال حاضر بیش از 80 هزار تن تولید ذرت، هفت هزار تن تولید دانه روغنی کلزا، 60 هزار تن تولید جو، شش هزار تن تولید حبوبات و بیش از 300 هزار تن تولید انواع محصولات صیفی وسبزی در استان تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تولید بخش کشاورزی در استان ایلام حدود یک میلیون تن است، افزود: استان ایلام 600 هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی دارد که 340 هزار هکتار آن تاکنون مورد بهره برداری قرار گرفته و  73 هزار هکتار از این اراضی به شکل آبی و مابقی به صورت دیم کشت می‌شوند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام با اشاره به آغاز آآکبنیاتتتاآغاغآغاز طرح سرشماری عمومی کشاورزی در استان ایلام همزمان با سراسر کشور، خاطرنشان ساخت: این طرح یکی از طرح هایی است که هر 10 سال یک بار در کشورمان اجرایی می شود.

عبدالرضا بازدار اهمیت طرح سرشماری عمومی کشاورزی را در ارائه اطلاعات اساسی به مسئولان عنوان و تصریح کرد: این طرح در 40 روز و با مشارکت 66 نفر از آمارگیران بخش کشاورزی در سراسر استان و ستادها اجرا می شود.

وی با بیان اینکه باید بحث کشاورزی و دامداریهای صنعتی در استان مشخص شود و براساس آنها کارهای اساسی و زیربنایی انجام شود، یادآور شد: این آمارگیری ربطی به مسائل هدفمندی یارانه ها ندارد و براساس این است که تمام پتانسیل استان ازجمله زمین های آبی و دیم مشخص شوند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.