قدس آنلاین یزد - رییس اداره نظارت بر بهداشت دامپزشکی استان یزد گفت : 5 قربانگاه موقت در نقاط مختلف شهر یزد با حضور ناظران شرعی و بهداشتی در روز عید سعید قربان به صورت رایگان بر امر ذبح دام نظارت می‏‏کنند.

5 قربانگاه موقت برای ذبح بهداشتی در یزد ایجاد شده است

به گزارش قدس آنلاین ازیزد، دکترمحمدرضا صادقپوربا بیان این خبر اظهار داشت : علاوه بر ایجاد قربانگاه‎‎های موقت در سطح شهر، هر سال در این ایام تعدادی اکیپ سیار نیز در شهر برای ارائه خدمات ذبح شرعی و بهداشتی در شهر مد نظر قرار می‎‎گیرد که با تقاضای شهروندان در خانه یا محلی که خواستار ذبح دام قربانی خود هستند، خدمات مربوطه را ارائه می‎‎دهند.

 

وی افزود: در محل قربانگاه‎‎های موقت شهر یزد علاوه بر خدمات ذبح، دام سالم نیز به قیمت تعاونی و نظارت شده در اختیار مراجعان قرار می‎‎گیرد.

این مسئول تصریح کرد : البته کشتارگاه‌‌های سراسر استان نیز در روز عید قربان دایر هستند و خدمات خود را به صورت رایگان ارائه می‎‎دهند.

 

صادقپور اظهار داشت: شرکت اتوبوسرانی شهر یزد نیز بر طبق سنوات گذشته برای این روز سرویس رفت و برگشت رایگان به مقصد کشتارگاه صنعتی یزد را فراهم کرده است تا افرادی که قصد ذبح خود در این کشتارگاه را دارند با مشکل تردد مواجه نباشند.

 

رییس اداره نظارت بر بهداشت دامپزشکی استان در مورد محل استقرار قربانگاه‎‎های موقت شهر یزد اعلام کرد: جنب پارکینگ اتوبوسرانی مقابل زندان مرکزی یزد به عنوان ایستگاه اصلی، جنب پمپ بنزین سیلو، آستانه امامزاده سید جعفر در بلوار جمهوری، پایانه مسافربری سابق در مجاور ایستگاه راه‏‏آهن و فلکه سوم آزادشهر، پنج قربانگاه موقت شهر است که با همکاری شهرداری‎‎ از صبح روز عید دایر هستند.

 

وی ادامه داد: در این قربانگاه‎‎ها همچنین برای کسانی که خواستار اهدای دام قربانی خود به کمیته امداد یا بهزیستی هستند نیز نمایندگانی از این دستگاه‎‎ها موارد را تحویل می‎‎گیرند و در پایان نیز مراتب به این دستگاه‎‎ها نیز گزارش خواهد شد.

 

این مسئول خاطر نشان ساخت : اکیپ‎‎هایی نیز با همکاری فرمانداری، اجرائیات شهرداری و مرکز بهداشت و دامپزشکی با گشت‎‎زنی در مناطقی که امکان کشتار غیرمجاز دام وجود دارد، با مراتب برخورد و از این اقدام ممانعت خواهند کرد.

 

وی در مورد هزینه‎‎هایی که در این روز از مردم دریافت می‎‎شود، افزود: با توجه به انجام کشتار دام از سوی بخش خصوصی، مردم تنها هزینه سلاخی را خواهند پرداخت و سایر خدمات به صورت رایگان انجام می‎‎شود.

 

این مقام مسئول استقبال مردم از این مراکز در سال‎‎ گذشته را مناسب خواند و در این باره عنوان کرد: سال گذشته در کشتارگاه‎‎ها و قربانگاه‎‎های موقت استان حدود یکهزار رأس دام زیر نظر بازرسین شرعی و بهداشتی کشتار شده و امیدواریم امسال نیز شاهد روند رو به رشد استقبلا مردم از این خدمات باشیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.