عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه افزایش وام مسکن مهر منعی ندارد، گفت: مسئله اصلی زمانبندی و سود بازپرداخت این وام بوده و اینکه آیا در صورت افزایش وام مسکن مهر، قیمت مسکن ثابت خواهد ماند.

افزایش وام مسکن مهر درصورتی که قیمت مسکن را افزایش ندهد مفید است

علی اکبر آقایی در گفت وگو با خانه ملت در خصوص اظهارات اخیر آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مورد افزایش وام مسکن مهر، گفت: پرداخت  و افزایش وام مسکن مهر  به منظور حل مشکلات مالی این طرح و تکمیل زیرساخت های این واحدها منعی ندارد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی افزود: مسئله اصلی این است که آیا در صورت افزایش وام مسکن مهر  قیمت مسکن ثابت می ماند و این وام برای خرید مسکن قابل قبول و کافی است یا خیر.

وی تصریح کرد: نکته مهم این است که  وام مسکن مهر با چه بهره و مدت بازپرداخت افزایش می یابد بنابراین اول باید به این سوالات پاسخ روشنی داده شود چرا که  اگر افزایش وام مسکن مهر از نظر زمانبندی و بهره شرایط مناسبی داشته باشد مورد استقبال مردم قرار می گیرد.

آقایی با یادآوری اینکه هنوز تعدادی از پروژه های مسکن مهر به سرانجام نرسیده است، افزود: متاسفانه دولت تاکنون طرح‌های بسیاری را به عنوان جایگزین مسکن مهر اعلام کرده‌ که نمونه آن‌ مسکن اجتماعی، مشارکتی و آزاد است، اما تا به حال عملیاتی و اجرایی نشده‌اند، لذا به نظر می رسد، دولت می‌تواند با بازگشت به طرح مسکن مهر، این پروژه عظیم و ملی را ادامه دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مسکن مهر توانست هم عطش مسکن دار شدن را در بین برخی اقشار جامعه کاهش دهد و هم افراد فاقد مسکن را با پس‌انداز سرمایه‌های اندک بعد از گذشت سال‌ها صاحبخانه  کند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.