رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از استقبال خانواده ها از بسته طراحی شده در مورد همسان گزینی و ازدواج پایدار خبر داد و گفت: یکی از اهداف اجرای این طرح ورود مداخله جویان واقعی که همان بزرگترها هستند به موضوع ازدواج است زیرا هرجا پای بزرگترها در میان باشد مشکلات با دقت بیشتری حل می شود.

توزیع بسته ملی طرح همسان گزینی و ازدواج پایدار میان خانواده های ایرانی

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به اینکه بسته طراحی شده از سوی موسسه فرهنگی تبیان در مورد "همسان گزینی و ازدواج پایدار" چگونه در جامعه و خانواده اجرایی می شود گفت: این طرح در یک دوره زمانی و به تناسب استقبال کمی اعم از تعداد و جغرافیای انسانی آن گسترش پیدا کند.

وی افزود: از این طرح در شورای عالی جوانان دفاع کرده ایم، موافقت اجرای آن را گرفته ایم و با هماهنگی و تعامل با وزارت ورزش و جوانان آن را اجرایی می کنیم. البته ناگفته نماند که باید در این مورد گام به گام جلو رفت. همچنین باید به این نکته نیز توجه کرد که امروز در زندگی شهری بیشتر از زندگی روستایی به اجرای این طرح نیاز داریم. البته تا کنون نیز میزان استقبال از بسته های همسان گزنیی بسیار زیاد بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر؛ در بسته طرح ملی همسان گزینی بعد از ثبت نام متقاضی و  انجام آزمون سلامت پرونده به مشاور ارجاع می شود و بعد از ارائه بسته آموزشی شماره یک نخستین آزمون برای محاسبه هوشمند همسان‌گزینی و انتخاب همسر توسط واسطه برگزار می شود. در مرحله بعد دوباره بسته آموزشی شماره دو و دومین آزمون برگزار  می شود که نتیجه آن معرفی همسر به خانواده و همزمان مشاوره و بسته آموزشی سه است. در این چارت تایید خانواده و مشاور پیش‌شرط عقد است و بعد از عقدکنان بسته آموزشی چهار ارائه می‌شود. 6 ماه بعد از عقد سومین آزمون و بسته آموزشی شماره 5 به زوجین داده شده و بعد از یکسال چهارمین آزمون برگزار می شود.

بسته آموزشی شماره یک شامل وضعیت کنونی خانواده ها، علت آشفتگی، اهمیت انتخاب مناسب، اهداف ازدواج و اهمیت آزمون و مشاوره  و بسته آموزشی شماره دو شامل مدت و مراحل آشنایی تا عقد، آسیب‌شناسی انتخاب و تصمیم احساسی عاقلانه است.همچنین بسته آموزشی شماره سه شامل روش های شناخت، بایدها و نبایدها در گفتگو، بایدها و نبایدها در تحقیق و همچنین اشتباهات رایج فرآیند آشنایی است. بسته آموزشی شماره 4 شامل آموزش های دوران عقد و بسته آموزشی شماره پنج هم آموزش های استحکام خانواده را شامل می شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.