مهناز خجسته نیا: قدس ویژه خراسان - بررسی تفریغ بودجه سال 92 سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد، به افشاگری برخی تخلفات کارکنان این سازمان در استفاده از بودجه آموزشی و حتی عمرانی سازمان برای تحصیل در مقطع ارشد و دکتری منجر شد.

برداشت غیرقانونی از بودجه اتوبوسرانی برای تحصیل برخی کارکنان در مقطع دکتری

به گزارش خبرنگار ما، در این افشاگری‌ها که در صحن علنی سی و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر مشهد صورت گرفت، اعلام شد برخی کارکنان فعلی و سابق سازمان اتوبوسرانی بر خلاف بخشنامه قانونی در حالی اقدام به تحصیل در این مقاطع کرده اند که رشته تحصیلی و اختصاص اعتبار سازمانی و زمان ماموریت آموزشی آنها به تأیید نرسیده بود.

رئیس سابق کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد در توضیح این اظهارات گفت: در بررسی آلبوم بودجه سازمان اتوبوسرانی به ردیفی برخورد کردیم که بودجه آموزشی کارکنان سازمان بود.

قدیری طرقی با بیان اینکه برای این بخش گزارش کاملی از شهرداری خواسته شد، افزود: اما گزارش ارایه شده موجب تامین نظر اعضا نشد و مشخص شد در این بخش کوتاهی هایی از سوی کارکنان انجام شده است.

به گفته وی برخی از کارکنان این سازمان در دو رشته دانشگاهی در مقطع ارشد و دکتری تحصیل کرده اند، در حالی که برخلاف بخشنامه اجرایی کشور بوده و به نحوی از اموال عمومی و دولتی استفاده شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد اظهار داشت: این رشته ها شامل مقطع ارشد رشته مدیریت اجرایی و مدیریت کسب و کار است که طبق بخشنامه تاریخ شانزدهم آذر 92 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری، فاقد ارزش استخدام است.

وی با اشاره به اقدام برخی کارکنان اتوبوسرانی با توجه به وجود این بخشنامه به تحصیل در مقطع ارشد و دکترا افزود: وقتی آیین نامه آموزشی کارکنان را نیز مورد بررسی قرار می دهیم نکات زیادی وجود دارد که این تحصیلات برخلاف مقررات نیز بوده است.

وی اظهار داشت: به عنوان مثال برخی افراد زیر 5 ســــال و بالای 15 سال سابقه داشته اند، در حــالی که طبق آیین نامه کسانی که می خواهند در این مقاطع تحصیل کنند باید بالای 5 سال و زیر 15 سال سابقه داشته باشند.

به گفته وی، همچنین افراد مذکور برای تحصیل در مقطع دکتری با بودجه آموزشی و مأموریت آموزشی باید براساس آیین نامه شهرداری، مصوبه شورای اسلامی شهر را بگیرند، اما دوستان در این مقطع و در همین رشته ها تحصیل کرده اند و به هــیچ عنوان مصوبه شورای شهر نداشته اند.

قدیری طرقی همچنین گفت: طبق آیین نامه، این افراد باید 3 برابر زمان تحصیل، تعهد محضری برای ادامه خدمت بدهند، در حـالی که برای خیلی از این افراد بررسی هایی که کردیم این تعهد گرفته نشده است.

وی استفاده از اعتبارات عمرانی برای آموزش کارکنان را خلاف دانست و گفت: اما بررسی ها نشان می دهد برخی از همکاران در سازمان اتوبوسرانی از محل اعتبارات عمرانی برای این کار استفاده کرده اند.

وی تخلف دیگر این افراد را مجوز هیات مدیره سازمان برشمرد و گفت: این در حالی است که هیات مدیره سازمان نمی‌تواند برای تحصیل اشخاص در مقطع دکترا با اعتبارات سازمانی مجوز دهد.

این عضو شورا در ادامه استفاده مجدد از ماموریت آموزشی تا قبل از گذراندن دوره 3 ساله تعهد را تخلف اعلام کرد و افزود: طبق آیین نامه باید بین مقطع ارشد و دکتر را فاصله ای برای ارایه تعهد خدمت باشد.

به گفته وی، سطح زمان استفاده از ماموریت آموزشی برای این افراد نیز اصلا رعایت نشده و مزایای ناشی از لحاظ نمودن مدرک تحصیلی، افزایش حقوق و فیش های حقوقی آنان نیز غیرقانونی بوده و باید تمامی حق و حقوقی که در مزایا پرداخت شده از قبیل ارتقای شغلی، افزایش حقوق پایه، از این افراد اخذ و به سازمان برگشت داده شود.

در پی این اظهارات اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، سازمان اتوبوسرانی را مکلف کردند کمک هزینه تحصیل، افزایش حقوق با لحاظ نمودن مدرکهای غیرمعتبر خارج از آیین نامه آموزشی شهرداری را که به کارکنان فعلی و سابق سازمان پرداخت کرده را از کارکنان مذکور  وصول نماید.

طبق این مصوبه شورای اسلامی شهر، وجوهی هم که در جهت پرداخت شهریه (حدود 30 تا 35 درصد شهریه) که از محل ردیف بودجه کارکنان سازمان و حتی ردیفهای عمرانی پرداخت شده باید به حساب سازمان برگشت داده شود.

همچنین مقرر شد تخلفهای این افراد در کمیته انضباطی کارکنان شهرداری مشهد رسیدگی و نتیجه حداکثر ظرف مدت یک ماه به شورای اسلامی شهر ارایه شود.

 

  افزایش 20 درصدی تعرفه خدمات حمل و نقل بار درون شهری

به گزارش خبرنگار ما، با تصویب شورای اسلامی شهر مشهد تعرفه خدمات حمل و نقل بار درون شهری 20 درصد افزایش یافت.

معاون حمل و نقل شهرداری مشهد در خصوص این مصوبه اظهار داشت: افزایش 20درصدی نرخ حمل و نقل بار درون شهری در جلسه اخیر ستاد سوخت استانداری نیز مطرح و با آن موافقت شده است.

غلام زاده افزود: بر اساس این مصوبه نرخ خدمات پیک موتوری ورودی تا نیم ساعت اول 35هزار ریال و پس از آن هر 15 دقیقه 18 هزار ریال می باشد.

به گفته وی، همچنین کرایه حداقلی جابه‌جایی بار درون شهری در مدت زمان دو ساعت توسط نیسان جرثقیل، نیسان چرخ گیر و خودرو کف کش به ترتیب 360 هزار ریال، 480 هزار ریال و 840 هزار ریال می باشد.

وی با بیان اینکه این افزایش 20 درصدی شامل تانکرداران حمل آب، فاضلاب، پیک موتوری و کامیونت نیز می شود، تصریح کرد: افزون بر این، نرخ خدمات از ساعت 22 تا 6 صبح نیز 25 درصد دیگر افزایش می یابد.

غلام زاده گفت: برای ارایه خدمات خارج از شهر نیز افزون بر افزایش 20 درصدی، برای جابه‌جایی بار توسط خودروهای نیسان جرثقیل، چرخ گیر و کف کش به ازای هر کیلومتر، به ترتیب 12 هزار ریال،15 هزار ریال و 18 هزار ریال به نرخ مصوب اضافه می شود.

 

  شورای چهارم باز هم نرخها را گران کرد

در این جلسه طرح شماری از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد درخصوص اصلاح تبصره یک ماده 14 دفترچه یکپارچه سازی محاسبات درآمدی شهرداری مشهد نیز رای اعتماد شورای شهر را گرفت.

براساس این مصوبه مقرر شد از آنجا که بلند مرتبه سازی عوارض زیادی برای شهر و شهروندان مجاور آن دارد باید حداقل عوارض شهر در این خصوص تامین شود و از طرفی محاسبات کنونی عوارض صدور پروانه بلند مرتبه سازی حتی برابر طبقات مازاد ساختمانهای عادی حقوق شهر را تامین نمی‌کند.لذا پیشنهاد شد تبصره یک ماده 14 دفترچه یکپارچه سازی ضوابط محاسبات درآمدی اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار ما، این مصوبه شورای شهر با واکنشهای متفاوتی در مخالفت و موافقت با آن از سوی اعضا مواجه شد.

بصیری پور در مخالفت با آن گفت: با این مصوبه قطعا شورای چهارم متهم به گران فروشی و افزایش نرخ خواهد شد.

وی پیشنهاد کرد: این مصوبه برای سال آینده اجرایی شود که رأی نیاورد.

اما سرویها در دفاع از این طرح گفت: متأسفانه سرانه تخلف فروشی در مشهد بیشتر از همه شهرهای کشور است.

وی با بیان اینکه با این طرح هیچ ظلمی به سازندگان معمولی شهر نمی‌شود، افزود: فقط حقوق شهرداری استیفا می شود.

موحدی هم برج سازی زیر سایه تخلف را زیر سوال برد و گفت: اگر مالکان متضرر شوند هرگز برای تبدیل رأی قلع یک طبقه در بلوار بعثت به جریمه نقدی حاضر نمی‌شوند 150 میلیون تومان هزینه وکیل بدهند.

 

  گرفتاری شورای اسلامی شهر با دو نگاه متقابل

در نطق پیش از دستور جلسه علنی روز گذشته، عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: اعضای این شورا در اداره امور گرفتار دو نگاه متقابل شده اند.

دبیریان افزود: تغییرات و تحولات در درون شورا و تغییر هیات رئیسه همزمان با آغاز به کار دومین سال فعالیت شورای شهر مشهد، تعبیرهای گوناگون و نادرستی از سوی رجال سیاسی و مدیران درون و بیرون شهرداری به همراه داشته است.

وی در پایان از اعضای شورای شهر خواست وحدت را حفظ و به اختلافات دامن نزنند.

 

  ماموریت هندوستان شهردار و هیات 6 نفره

جلسه علنی روز گذشته شورای اسلامی شهر مشهد بدون حضور شهردار و 3 عضو شورا به دلیل حضور در ماموریت متروپلیس در حیدرآباد هندوستان برگزار شد.

بنا بر گفته رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار مشهد به همراه جواد ستاری، غلامحسین صاحبی و فاطمه غیور از اعضای شورای شهر مشهد در اجلاس کلانشهرهای جهان در حیدرآباد هند حضور دارند.

وی در توضیح به پرسشها و انتقادهای مطرح شده از سوی اعضا برای چگونگی انتخاب اعضای این ماموریت گفت: 3 نفر عضو اعزامی به اجلاس متروپلیس در کمیسیون سفرهای خارجی شهرداری مشهد تایید شده اند، زیرا این افراد برای برنامه‌های جداگانه ای اعزام شده اند، به گونه ای که یکی از آنان عضو شورای راهبردی اجلاس زنان و یکی عضو شورای راهبردی اجلاس جوانان بوده است.

انتظاری هروی در پاسخ به بی اطلاعی سایر اعضا از چنین ماموریتی و یا انتقاد تبدیل «اجلاس متروپلیس به مارکوپولو به دلیل سفرهای متعدد» از قرار گرفتن طرحی برای ساماندهی سفرهای خارجی در دستور کار جلسه آینده خبر داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.