مهناز خجسته نیا: قدس ویژه خراسان - تقاطع غیرهمسطح بلوار جانباز - آزادی همزمان با عید غدیر به بهره برداری می‌رسد.

 تقاطع غیرهمسطح بلوار «جانباز- آزادی»  عید غدیر به بهره برداری می‌رسد

مدیر نظارت بر پروژه های عمرانی شهرداری مشهد در حاشیه بازدید خبرنگاران از این پروژه ضمن اعلام این مطلب گفت: این پروژه که به صورت روگذر بلوار آزادی احداث شده و بلوار آموزگار را به بلوار جانباز متصل می‌کند، طی مراسمی در شب عید غدیر مورد بهره برداری رسمی قرار می‌گیرد.

ریحانی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه بیش از 30 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: از این میزان 20 میلیارد تومان برای اجرای پروژه، اصلاح هندسی راستگردها و تأمین فضای سبز تقاطع اختصاص یافته است.

به گفته وی، در راستای اجرای این پروژه بیش از 2/7 میلیارد تومان برای تملک معارضات،  5/2 میلیارد تومان نیز برای جابه‌جایی تأسیسات شبکه های برق، مخابرات و آب هزینه شده است.

وی رفع مشکلات ترافیکی در اتصال غرب به شرق بلوار آزادی را از اهداف این پروژه ذکر کرد و اظهار داشت: با بهره برداری از این تقاطع غیرهمسطح ترافیک میدان استقلال و آزادی بسیار کاهش خواهد یافت.

مدیر نظارت بر پروژه های عمرانی شهرداری مشهد، تقاطع غیر همسطح جانباز- آزادی را شامل دو پل شمالی- جنوبی به طول 600 متر و عرض 5/11 متر اعلام کرد و گفت: بر روی باندهای این پل نیز دو باند حرکت و یک خط توقف طراحی شده است.

ریحانی با اشاره به تعریف پیاده روی اضطراری در کنار باندهای این پل افزود:طول راستگردهای این تقاطع نیز 3 کیلومتر برای ارتباط با بولوار آزادی تعریف شده است. وی اصلاح هندسی نقاط پرخطر قبلی در نقطه ورودی بلوار جانباز به آزادی و آزادی به ورودی میدان فهمیده را از ویژگیهای این پروژه عنوان کرد و اظهار داشت: پیش بینی عبور تونل قطار شهری با صرف یک میلیارد تومان نیز از ضروریات این پروژه به جهت جلوگیری از خسارات عبور دستگاه «بی تی ام» به ستونهای این تقاطع بوده است.

این مقام مسؤول جابه‌جایی شبکه 20 کیلو ولت ، شبکه فشار قوی 63 کیلو ولت و تبدیل دکلهای فشار قوی به دکلهای تلسکوپی و افزایش ارتفاع  شبکه های برق ، جابه‌جایی شبکه های مخابرات و گاز را نیز از دلایل تاخیر اجرای این پروژه ذکر کرد.

وی زمان صرف شده برای اجرای این تقاطع را 21 ماه اعلام کرد و اظهار داشت: 9 ماه تأخیر از زمان تعهد شده هم به دلیل ضرورت همزمانی اجرای پروژه با مشکلات ترافیکی پیک ورود زائران بوده است.

مدیر نظارت بر پروژه های عمرانی شهرداری مشهد، طول بلوار آموزگار را 3/5 کیلومتر از تقاطع غیرهمسطح جانباز تا میدان تربیت اعلام کرد و گفت: از مجموع طول بلوار آموزگار نیز 2/2 کیلومتر توسط شهرداری منطقه و 1/3 کیلومتر در قالب پروژه ستادی تقاطع غیرهمسطح با اختصاص 10 میلیارد تومان اجرا شده است.

گفتنی است، در زمان بازدید خبرنگاران از این پروژه، خبرنگار قدس فاصله کم چهارراه فرامرز جانباز  تا ورودی پل و کوچک کردن راستگردهای این تقاطع به رغم حجم ترافیک را از مشکلات فنی این پروژه در آینده و تکرار مشکلات ترافیکی ( تقاطع غیر همسطح شهید عباسپور) متذکر شد، اما مدیر  نظارت بر پروژه های عمرانی شهرداری مشهد افزون بر نپذیرفتن این مسایل، طراحی تقاطع را بر مبنای مطالعات ترافیکی دانست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.