قدس آنلاین-حسین زوارزاده: مدیرعامل شرکت قطارشهری گفت: شبکه حمل و نقل ریلی برای نجات شهروندان و زائران از ترافیک شهر، بهترین راهکار است و به همین منظور توجه ویژه به خط 2 مترو مشهد می شود.

شبکه حمل و نقل ریلی برای نجات شهروندان بهترین راهکار است

ابوالفضل میرزایی در نشست خبری گزارش عملکرد یکساله خود در محل شهرداری مشهد افزود: پیش بینی و برنامه ریزی های صورت گرفته نشان می دهد که آغاز عملیات عمرانی خط3 قطارشهری در کمتر از 12 دیگر شروع شود که این روند با برگزاری مناقصه و شناختن برنده آن شروع می شود.

وی ادامه داد: تامین ناوگان خط 2 قطارشهری یکی از گلوگاه های این پروژه است که روند قرارداد ساخت آن طی شده و اولین واگن آن در بهار 95 به شهر مقدس مشهد وارد می شود.

میرزایی تصریح کرد: اگر این اتفاق برای خط یک می افتاد اکنون در سال هفتم بهره برداری از آن بودیم ولی این تجربه ای شد که خط 2 قطار شهری مشهد را با برنامه ریزی پیش ببریم.

وی یادآور شد: TBM شفت جنوبی مترو مشهد که به ایستگاه شریعتی رسید وارد فاز جدیدی از برنامه ها شد چرا که برای عبور از میدان شریعتی باید از زیر خط 1 قطار شهری و از کنار پایه های زیر ساخت آن عبور کند، یعنی به نوعی حفاری آن باید به صورت مینیاتوری صورت بگیرد.

میرزایی خاطرنشان کرد: شمع هایی را که برای زیر ساخت خط یک قطار شهری کار کردیم همسطح خیابان بود ولی برای این کار در ایستگاه میدان شهدا ابتدای چاه، عمق 18 متری زمین بود که به آب های زیرزمینی برخورد کردیم.

مدیرعامل شرکت قطارشهری با اشاره به تملک پلاک های مختلف برای احداث خط 2 مترو افزود: بیش از 600 پلاک برای پیشرفت عملیات عمرانی این خط مورد تملک قرار بگیرد که همواره یکی از چالش های ما بوده و دلیل تاخیر در پروژه بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.