معاون ‌پژوهشکده سوانح طبیعی کشور گفت: با توجه اینکه کشورمان از نقاط بلاخیز محسوب می‌شود و در آن حوادث گوناگون طبیعی هرسال رخ می‌دهد، طرح جامع خطرپذیری استان‌ها نسبت به حوادث مختلف مناطق تدوین می‌شود.

طرح جامع خطر پذیری استان‌ها‌ تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سعیدمحمد صبوری صبح امروز در نشست با مسئولان مدیریت بحران استان بوشهر با بیان اینکه پژوهشکده سوانح طبیعی کشور از سال 1369 آغاز به‌کار کرده اظهار کرد: پس از زلزله رودبار پژوهشکده سوانح طبیعی در سال 1369 تشکیل و آغاز به‌کار کرد.

وی، وظیفه این پژوهشکده را تحقیق و بررسی در زمینه سوانح طبیعی در استانهای مختلف دانست و گفت: با توجه به اینکه استانهای مختلف دارای حوادثی خاص و طبیعی هستند طرح جامع خطرپذیری استانها نسبت به حوادث مختلف مناطق تدوین می‌شود.

معاون پژوهشی پژوهشکده سوانح طبیعی کشور با بیان اینکه طرح مطالعات خطر پذیری استان‌ها اکنون در دست تهیه است گفت: استانهای مرکزی، زنجان و بوشهر اکنون طرح مطالعات خطرپذیری آنها در دست مطالعه است که در این طرح آسیب‌ها و بلایای طبیعی این استانها شناسایی می‌شود.

صبوری افزود: در این طرح راهکارهای لازم برای مقابله با سوانح و حوادث استان‌ها ارائه می‌شود تا شاهد کاهش خسارت در مقابل حوادث باشیم.

وی، با اشاره به اینکه طرح مطالعات خطر پذیری استان مرکزی به اتمام رسیده است افزود: طرح مطالعات خطر پذیری استان بوشهر درحال اجرا است که بزودی به پایان می‌رسد.

معاون پژوهشی پژوهشکده سوانح طبیعی کشور افزود: استان‌های سمنان، کرمانشاه و لرستان دراولویت بعدی برای اجرای طرح مطالعات خطر پذیری قرار دارند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.