« نمی شود پول و سرمایه و اعتبار را ما بدهیم ، دولت حمایت کند، مجلس پشتیبانی کند ولی وقت پاسخگویی به شما بگویند حرف نزن که ما استقلال مان را از دست می دهیم، من حق طبیعی دارم که تذکر بدهم و جواب بخواهم، چون من باید در مجلس و هیأت دولت پاسخگو باشم.»

وزیر ورزش: به فوتبال تذکر دادم اما می‌گویند دخالت نکن!

جواد حسینی : زمزمه ها تبدیل به واقعیت شد، محمود گودرزی که بارها در محافل خصوصی و نشست‌های ورزشی پشت درهای بسته از عملکرد مسؤولان فدراسیون فوتبال انتقاد کرده بود و در خصوص ناکامی‌ها ابراز نگرانی کرده بود صبح روز جمعه  تصمیم گرفت نارضایتی خود و دستگاه ورزش را از طریق رسانه ملی به اطلاع عموم مردم برساند و از عزم جدی وزارت ورزش و دولت برای پایان دادن به ناکامی‌های این رشته پرطرفدار سخن بگوید.

وزیر ورزش و جوانان پس از چند هفته سکوت سرانجام اعتراض خود به عملکرد فدراسیون فوتبال را برای دومین بار از مدت حضورش در دستگاه ورزش رسانه‌ای کرد و در این خصوص گفت:« من از فدراسیون‌های وزنه برداری و دوو میدانی بابت ناکامی در بازی‌های آسیایی واقعا گلایه دارم اما موضوع فوتبال جدا از گلایه و ناراحتی است؛ ما بارها به دوستان در فدراسیون فوتبال تذکر داده ایم اما آنها تذکرها را به دخالت تشبیه می کنند و مدعی اند وزارت ورزش و جوانان در امور فوتبال قصد دخالت دارد!»

محمود گودرزی به نارضایتی مجلس و دولت از عملکرد فوتبال در بازی‌های آسیایی و دیدارهای بین المللی از جمله جام جهانی برزیل گفت:« حرف ما دخالت نیست، شما نگاه کنید اگر ما فنی بحث نکردیم آنگاه نظر مسؤولان فدراسیون فوتبال را بپذیرید، من به دوستان اعلام کردم ما در این چهار دوره‌ای که در جام جهانی حضور داشتیم چه عملکردی داشتیم، یا دو بازی باختیم یک بازی مساوی کردیم ، یا دو بازی باختیم یک بازی بردیم،این نشان می‌دهد برنامه در فوتبال وجود ندارد، دائما یک اتفاق در حال تکرار شدن است.تا زمانی که فوتبال برنامه نداشته باشد وضعیت همین است مردم حق دارند که ناراضی باشند اما دوستان تمایلی ندارند این نارضایتی را درک کنند.»

گودرزی که تلاش داشت، سخنانش به جنجال کشیده نشود، در بخشی از سخنان خود گفت:« نمی شود پول و سرمایه و اعتبار را ما بدهیم ، دولت حمایت کند، مجلس پشتیبانی کند ولی وقت پاسخگویی به شما بگویند حرف نزن که ما استقلال مان را از دست می دهیم، من حق طبیعی دارم که تذکر بدهم و جواب بخواهم، چون من باید در مجلس و هیأت دولت پاسخگو باشم، مردم ما از این وضعیت ناراحتند و انتظار دارند فوتبال متحول شود. باید در برخی مسائل کلیدی فوتبال تجدید نظر شود. باید فوتبال را به اهل بسپاریم و از متخصصان در این حوزه بهره گیری کنیم.»

وی در ادامه با انتقاد از عدم پذیرش نقد از سوی مدیریت فدراسیون فوتبال گفت:« مردم باخت منطقی را می پذیرند اما از باخت غیر منقطی مغموم می شوند حق نداریم با خطای خود باعث ناراحتی آنها شویم. باید تجدید نظر شود. این موضوع را هم خود آقایان که در موضوع تصمیم گیری هستند تغییر دهند. زیبنده نیست که بخواهیم این شکست ها را بخوریم. اخیرا موفقیت ورزش را به میزان حضور افراد شرکت کننده در آن مقایسه می‌کنند. برای فوتبال ضرورتی ندارد که به دنبال ورزش همگانی باشیم این قدر زیاد است که قادر به پاسخگویی نیستیم. باید از این ظرفیت حداکثر استفاده شود. یک علت ناکامی عدم وجود متخصصین در فدراسیون فوتبال است. در فدراسیون افرادی باید به عنوان مشاور باشند که به رئیس فدراسیون مشورت بدهند و شرایط مطلوبی را فراهم کنند. البته حضور مستمر رئیس و اعضای هیأت رئیسه می تواند موثر باشد.»

وزیر ورزش و جوانان که در دهکده بازی‌های آسیایی از سوی نمایندگان و منتقدان فدراسیون فوتبال ترغیب شده بود، که برای برکناری کفاشیان وارد عمل شود، وقتی با این سؤال که آیا مجمع فدراسیون فوتبال قصد انجام تغییرات در این فدراسیون را ندارد، گفت:« این روزها دوستان آئین نامه های فدراسیون های را به شکلی تنظیم می کنند که مجمع حرف اول و آخر را بزند، قطعا من  نظری در این رابطه ندارم من فکر می کنم برگزاری مجمع و اعلام عدم کفایت یک رئیس فدراسیون بعد از برگزاری چنین تورنمنت‌هایی خیلی درست نباشد. فوتبالی‌ها باید کمک کنند تا این فدراسیون شرایط خوبی پیدا کند.»

وی در پایان سخنان خود درباره موضوع فوتبال  و ناکامی های این رشته افزود:« اجازه ندارید نقد کنید و به شما می گویند دخالت در کار فوتبال نکنید. این انگ را به شما می زنند که دخالت کرده اید اگر دخالت نکنید باخت های غیر منطقی و به دور از شان و اندازه فوتبال ایران به وجود می‌آید.در فوتبال کارنامه موفقی نداشته ایم، مجموعه کارشناسی در وزارت و کمیته ملی المپیک و فدراسیون باید وجود داشته باشد. از تصمیمات فردی خارج و به تصمیم گیری جمعی بپردازیم. اگر مشکلی است باید تعویض شود. اگر اشتباهی داریم باید تصحیح شود. فوتبال نیاز به تغییر اساسی دارد. نمی شود در محدوده جغرافیایی فضا را دولت بدهد و همه حمایت ها از دولت باشد اما در تصمیم گیری دخالت نداشته باشد. البته در آیین‌نامه یک سری وظایفی تعریف شده است. باید پاسخگوی جامعه باشیم.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.