مهناز خجسته نیا: قدس ویژه خراسان - معاون فنی و عمران شهرداری مشهد زمان اتمام پروژه های عمرانی نیمه تمام این کلانشهر را معطوف به بحث تملک معارضها دانست.

تقاطع غیر همسطح شهید گمنام را 3 ماهه و راستگرد پل نوغان را 3 هفته ای تمام می کنیم

نخعی که در نشست خبری ارايه گزارش عملکرد یکساله شهرداری مشهد سخن می گفت، در پاسخ به پرسش خبرنگار ما گفت: تقاطع غیر همسطح شهید گمنام را در صورت تفاهم تملک انبار شرکت نفت 3 ماهه و راستگرد پل نوغان را با رفع مباحث تملک 3 هفته ای تحویل می دهیم. 

وی با اشاره به وضعیت نامناسب راستگرد پل نوغان گفت: در حال حاضر معبری با عرض یک متر در جایی بسیار ناامن برای تردد عابران در راستگرد پل نوغان ایجاد شده که ایمن نیست و درعین حال نمی‌توان آن را بست.

معاون فنی و عمران شهرداری مشهد با بیان اینکه با شرایط کنونی باز کردن راستگرد پل نوغان بیش از احداث 5 تقاطع غیرهمسطح اعتبار می طلبد، از عزم جدی شهرداری مشهد در بازگشایی این مسیر خبر داد.

نخعی تصریح کرد: نمونه دیگر چنین معطلی، اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید گمنام است که تا پشت دیوار شرکت نفت اجرا شده و معطل مانده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت نفت تابع مقرراتی است که روند واگذاری زمین را با کندی همراه کرده است، گفت: به هر حال همین طور که نمی‌شود وارد زمین شرکت نفت شد؛ باید قبلا در این خصوص تدبیر می‌شد و به هر قیمتی کلنگ پروژه به زمین زده نمی‌شد.

معاون فنی و عمران شهرداری مشهد با اشاره به همکاری مسوولان شرکت نفت در اجرای پروژه داخل زمین شرکت نفت گفت: پست برق، شمع، دیوار حائل و برخی مقدمات اجرایی کار در داخل زمین شرکت نفت انجام شده، اما آنها نیز باید طبق ضوابط قانونی موضوع واگذاری را دنبال کنند و تشریفات قانونی نیز با تأخیرهایی همراه است.

وی در پاسخ به برخی واکنشها مبنی بر تعطیل شدن پروژه‌های عمرانی شهر گفت: معتقدیم شروع کردن پروژه های جدید بدون اتمام پروژه های قبلی و یا حفظ ابنیه ساخته شده هنر نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نقشه 12 تقاطع غیرهمسطح نقاط مختلف شهر روی میز این معاونت است، افزود: هرگز احداث تقاطع جدید را بدون پیش بینی تملکات آغاز نخواهیم کرد.

وی در خصوص دلایل کندی عملیات اجرایی پروژه های عمرانی شهر نیز اظهار داشت: وجود برخی تاسیسات شرکتهای خدماتی گاه سبب کندی عملیات احداث می‌شود؛ برخی از این تأسیسات گاه آن قدر قدیمی هستند که خود شرکتهای خدماتی نیز از وجود آنها بی‌خبرند و بتدریج با پیشرفت حفاری مشخص می‌شوند.

وی درخصوص روند اجرای پروژه قطارشهری نیز اظهار داشت: روند احداث قطارشهری نسبت به سایر پروژه ها نظام‌مندتر دنبال می‌شود، بنابراین با مشکلاتی مانند اجرای پل شهید گمنام مواجه نیستیم.

وی در ادامه به وضعیت احداث کمربند جنوبی اشاره کرد و گفت: کمربند جنوبی نیز با مشکل آزاردهنده تملک مواجه است؛ گرچه به لحاظ فنی مشکلی وجود ندارد و کار دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد نیز از آغاز عملیات عمرانی خط 3 قطار شهری در سال آینده خبر داد.میرزایی در خصوص واگنهای مورد نیاز خط 2 قطار شهری گفت: قرارداد ساخت این واگنها طی شده و نخستین واگن آن در بهار 95 به مشهد وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر این اتفاق برای خط یک قطار شهری می‌افتاد اکنون در سال هفتم بهره‌برداری از آن بودیم، ولی این تجربه‌ای شد که خط 2 قطار شهری مشهد را با برنامه‌ریزی پیش ببریم.

برجسته نژاد، مدیر اجرایی طرح میدان شهدا نیز در این جلسه زمان اتمام این طرح را سال 96 اعلام کرد و گفت: تالار شهر نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.