نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حمایت دولت از دامداران استان گیلان تاکید کرد وگفت: در حال حاضر تولید شیر برای دامداران مقرون به صرفه نیست از اینرو می طلبد مسئولان به این مهم توجه داشته باشند.

تولید شیر برای دامداران مقرون به صرفه نیست / مالیات حق ملت است

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از مهر، ناصر عاشوری پیش از ظهر شنبه در نشست فعالان بخش کشاورزی استان افزود: هزینه تامین خوراک و دارو برای دامداران استان بسیار زیاد و این قشر زحمتکش و پر تلاش نیازمند حمایت ویژه است.

وی همچنین اظهارداشت: دولت برای هرکیلو شیر سوبسید پرداخت می کند اما این سوبسید کافی نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برای اینکه دامداران گاوهای شیری خود را به کشتارگاه ندهند به دولت پیشنهاد افزایش یارانه شیر داده شده است.

وی در ادامه به بحث مالیات اشاره کرد و افزود: گسترش تعهدهای دولت در عرصه اقتصادی، اجتماعی و تلاش برای تحقق اهدافی همچون رشد اقتصادی، ثبات قیمت ها، افزایش اشتغال و توزیع عادلانه درآمد، هزینه های دولت را با روند صعودی مواجه می کند، تامین مالی چنین هزینه هایی نیازمند منابع درآمدی کافی است.

عاشوری تصریح کرد: به صورت کلی می توان درآمدهای دولت را به دو گروه عمده درآمدهای مالیاتی و غیرمالیاتی تقسیم کرد.

وی اظهارداشت: در بودجه کشورهای صادر کننده نفت، درآمدهای حاصل از صادرات نفت و فرآورده های آن به عنوان بزرگ ترین منبع درآمد غیرمالیاتی به شمار می آید.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: شواهد اقتصاد ایران نیز نشان دهنده این مهم است که درآمدهای ارزی حاصل از صادرات نفت خام و فرآورده های نفتی بخش قابل توجهی از درآمد دولت را تشکیل می دهد.

وی افزود: وابستگی بودجه و درآمد دولت به دلارهای ارزی همواره یک سری عواقب منفی را برای اقتصاد کشور به دنبال داشته است.

عاشوری با بیان اینکه مالیات حق دولت نیست بلکه حق ملت است، اذعان داشت: بدون پرداخت مالیات توسعه، عمران و آبادانی در کشور انجام نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ صحیح پرداخت مالیات باید در کشور نهادینه شود، بیان داشت: در مقابل درآمدهای مالیاتی قابل قبول ترین و مناسب ترین نوع آن از نظر اقتصادی است به گونه ای که در بسیاری از کشورها درآمدهای مالیاتی در مقایسه با سایر منابع مهم درآمدی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین مالیات برای اجرای سیاست های اقتصادی اعم از توزیعی، مالی و حتی هدایت اقتصاد در مسیر اهداف کلان اقتصادی مانند تثبیت اقتصادی، ایجاد اشتغال، رشد اقتصادی و بهبود رفاه اجتماعی ابزاری کارآمد به شمار می آید.

وی افزود:  مقایسه این منبع مهم با سایر منابع، حاکی از آن است که هر چه سهم مالیا ت ها در تامین مخارج دولت بیشتر باشد، آثار نامطلوب اقتصادی به میزان قابل توجهی کمتر خواهد بود.

عاشوری اظهارداشت:  به همین دلیل در کشورهای پیشرفته بر خلاف کشورهای در حال توسعه، مالیات ها در تأمین مخارج دولت نقش بسیار به سزایی دارند و قسمت عمده مخارج دولت از این طریق تأمین می شود.

وی تصریح کرد:  علاوه بر تامین مالی دولت برای دستیابی به اهداف سه گانه خود یعنی تخصیص منابع، توزیع درآمد و ثبات اقتصادی می تواند از اهرم مالیات استفاده کند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش مبنا و اساس توسعه کشور است، گفت: کیفیت آموزش در مدارس و دانشگاه های کشور باید روز به روز ارتقا پیدا کند.

وی افزود: امروزه در همه سازمان ها نيروي انساني از ساير مولفه هاي سازماني داراي اهميت بيشتري است.

عاشوری تاکید کرد: آنچه که روند توسعه اقتصادي و اجتماعي يك كشور را تعيين مي‌كند، منابع انساني نه سرمايه و يا منابع مادي ديگر است.

وی یادآورشد: سازماني كه نتواند مهارت ها و دانش افرادش را توسعه دهد و از آن به نحو مؤثري بهره‌برداري كند قادر نيست خود را در دنياي سرشار از رقابت امروزي حفظ کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.