قدس آنلاین: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: غدیر بزرگ ترین محور وحدت جهان اسلام است و علمای اسلام باید دوباره غدیر را مطالعه کنند تا تفرق جهان اسلام که بزرگ ترین مشکل جامعه اسلامی است از بین برود.

غدیر بزرگ ترین محور وحدت جهان اسلام است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین حمید عظیمی، در نشست روحانیون مستقر استان آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت مساله غدیر در جهان اسلام، تصریح کرد: غدیر مساله مهمی در جهان اسلام است، اهمیت غدیر به اندازه خود دین و نبوت است.
وی با اشاره به اینکه غدیر سند تاریخ اسلام و ریشه تشیع است، افزود: برای درک بیشتر غدیر باید از جریان عاشورا و کربلا گذر کرد، 50 سال بعد از رسالت پیامبر اکرم(ص)، امام حسین(ع) کسانی که مسلمان بودند و نماز می خواندند و در جنگ با حضرت علی(ع) همراه بودند، فرزند رسول خدا(ص) را به شهادت رساندند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تاکید کرد: اگر پیام غدیر مورد توجه مردم قرار می گرفت، حضرت علی(ع) 25 سال خانه نشین نمی شدند و امام حسین(ع) به شهادت نمی رسید.
وی با تاکید بر این که غدیر بزرگ ترین سند حقانیت تشیع و اسلام است، تصریح کرد: غدیر حکم جهانی دارد و شامل حال تمام انسان ها می شود.
این فعال فرهنگی افزود: غدیر بزرگ ترین محور وحدت جهان اسلام است و علمای اسلام باید دوباره غدیر را مطالعه کنند تا تفرق جهان اسلام که بزرگ ترین مشکل جامعه اسلامی است از بین برود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه خطبه غدیر سند مظلومیت شیعه است، ابراز داشت: باید با شیوه های مختلف به خطبه غدیر پرداخت که متاسفانه چنین نکرده ایم؛ باید بخشی از پایان نامه های دانشگاهی و حوزوی در موضوع غدیر باشد.
حجت الاسلام والمسلمین عظیمی ادامه داد: خطبه غدیر باید جزو متون درسی دانش آموزان، دانشگاهیان و حوزویان باشد.
وی همچنین با بیان این که آیات الهی مرتبط باغدیر در خطبه غدیر مطرح شده است، اظهار داشت: در خطبه غدیر نام تمام ائمه اطهار(ع) بویژه امام زمان(عج) اشاره شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بنابر نقلی 120 هزار نفر در واقعه غدیر حضور داشتند و با امیرالمومنین(ع) بیعت کردند، این در صورتی است که در فقه شیعه، شهادت تنها 2 نفر کافی است، اما به فرموده امام صادق(ع) این مسئله نشان از مظلومیت شیعه است و اگر مشکل غدیر حل شود، تمام اختلاف ها و مشکلات جامعه اسلامی حل می شود.
حجت الاسلام والمسلمین عظیمی در پایان خطاب به مبلیغین یادآور شد: به همان میزان که نسبت به مظلومیت واقعه غدیر دغدغه و سوز دارید، به همان میزان نیز مساله ولایت فقیه را مورد توجه قرار دهید.
انتهای پیام/
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.