۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 240736

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در حوزه تولید فرار مالیاتی وجود ندارد، مطرح کرد: در نقاط محروم برای سرمایه گذاران بر حسب منطقه 10 تا 20 سال معافیت مالیاتی درنظر گرفت.

معافیت 20 ساله مالیاتی در مناطق محروم

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛عبدالکریم رجبی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارداشت:با وجود رکود در حوزه تولید و خارج شدن کشور از رکود، باید در قانون نظام جامع مالیاتی تجدید نظر شود، البته مراحل نهایی آن در حال سپری شدن و کاملا به این موضوع پرداخته شده است.
 
وی در ادامه افزود: در قانون نظام جامع مالیاتی به ویژه برای افرادی (تولیدکنندگان) که در کالاهای الویت دار و اساسی سرمایه گذاری می کنند، صورت می گیرد. 
 
رجبی با بیان اینکه می توان برحسب موقعیت جغرافیایی معافیت مالیاتی درنظرگرفت، عنوان کرد: در بعضی مناطق مالیات از زمان بهره برداری وصول می شود و  تخفیف ها و معافیت ها در نقاط محروم برای سرمایه گذاران بر حسب منطقه 10 تا 20 سال معافیت درنظر گرفته می شود. 
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس پیشنهاد کرد: در وصول مالیات از تولیدکنندگان باید تسهیلاتی را در نظر بگیریم تا کمک کند به رونق تولید در کشور و همچنین انگیزه تولیدکنندگان را افزایش می دهد و درنتیجه بالطبع خودکفایی در تولیدات کالاهای کشور صورت خواهد گرفت. 
 
وی تاکیدکرد: در حوزه تولید فرار مالیاتی وجود ندارد، در واقع تولیدکنندگان شفافیت مالیاتی دارند، اما در حوزه صادرات و واردات و واسطه گری فرار مالیاتی صورت می گیرد. 
 
رجبی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از فرار مالیاتی باید گردش اقتصادی کشور را به طرف شفاف سازی هدایت کرد،افزود: در کل برای جلوگیری از فرار مالیاتی، باید در بسیاری از مواردی که شفافیت وجود ندارد، ساز و کارهایی اندیشید.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: باید قدم هایی برای جلوگیری از فرار مالیاتی برداشته شود، که قانون جامع مالیاتی یکی از قوانینی است که به شفافیت اقتصادی در کشور کمک خواهد کرد ./

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.