قدس آنلاین-شهرکرد،جشنواره موسیقی مقامی سنتی و محلی مناطق زاگرس نشین با حضور استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان،همدان و هرمزگان در بروجن برگزار می شود

دهمین دوره جشنواره موسیقی زاگرس نشینان ایران  آغاز به کار کرد

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، ساعاتی پیش و با حضور هنرمندان موسیقی کشور ،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهار محال و بختیاری ،فرماندار شهرستان بروجن و تنی چند از مسئولان و مقامات محلی دهمین جشنواره موسیقی زاگرس نشینان ایران در فرهنگسرای شهرستان  بروجن آغاز شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت:در همین جشنواره موسیقی زاگرس نشینان ایران 40 اثر با هم رقابت خواهند داشت.

جواد کارگران دهکردی در گفتگو با خبر نگار ما  افزود:این آثار در دو بخش تک نوازی و جمع نوازی روزهای بیست و دوم و بیست و سوم مهرماه در شهرستان بروجن از سوی هنرمندان مناطق زاگرس نشین ایران اجرا می شود.

به گفته وی،داوری این آثار را در طول دو روز برگزاری جشنواره فریدون شهبازیان ، هادی منتظری و بامداد فلاحتی،منوچهر فتحی،سید محمد طاهریان قهفرخی بر عهده دارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: این آثار در بخش ها تکنوازی شامل سازهای بادی،مضرابی،کششی و مقام نوازی داوری می شوند.


وی یادآور شد:این تعداد از بین 200 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره پذیرفته و به مرحله نهایی رسیده است.

کارگران دهکردی در خاتمه گفت:جشنواره موسیقی مقامی سنتی و محلی مناطق زاگرس نشین با حضور استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان،همدان و هرمزگان به مدت 3 روز برگزار می شود.

شایان ذکر است، 9 دوره جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین با حضور هنرمندان موسیقی منطقه غرب ایران به میزبانی شهرستان بروجن در چهارمحال و بختیاری به صورت منطقه ای برگزار شده است.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.