قدس آنلاین-شهرکرد،هرچند نسبت به گذشته شاهد افول محیط زیست هستیم ولی استان چهارمحال و بختیاری نسبت به سایر مناطق، از وضعیت مطلوب تری برخوردار است. 

عدم توجه به توسعه پایدار و توسعه یک سویه صنعت باعث نابودی بشر شده است

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، به مناسبت عید سعید غدیر خم، مراسم تجلیل از محیط بانان استان با حضور جمعی از مسئولین استان و دوستداران و فعالان محیط زیست در موزه تاریخ طبیعی استان برگزار شد.  

استاندار چهارمحال و بختیاری در مراسم تجلیل از محیط بانان استان چهار محال و بختیاری گفت: عدم توجه به توسعه پایدار و توسعه یک سویه صنعت باعث نابودی بشر شده است.

در این مراسم استاندار چهارمحال و بختیاری ضمن تبریک عید سعید غدیرخم از زحمات مدیران حفاظت محیط زیست و کلیه نیروهای اجرایی خصوصا محیط بانان استان تقدیر و تشکر نمود.

قاسم سلیمانی با اشاره به تغییرات طبیعت و محیط زیست استان در چند دهه اخیر، و مقایسه وضعیت کنونی آن با گذشته گفت: در چند دهه اخیر برداشت ها و دست اندازی به طبیعت منجر به کاهش چشم گیر گونه های گیاهی و جانوری در سطح استان شده است.

سلیمانی، با برشمردن برخی از جاذبه های محیط زیست استان افزود: هرچند نسبت به گذشته شاهد افول محیط زیست هستیم ولی استان چهارمحال و بختیاری نسبت به سایر مناطق، از وضعیت مطلوب تری برخوردار است. رئیس شورای اداری استان از لزوم تغییر نگرش در خرده فرهنگ هایی که با فرهنگ حفظ محیط زیست درتقابل است سخن گفت و تصریح کرد: عدم توجه به توسعه پایدار و توسعه یک سویه صنعت، باعث نابودی بشر شده است. استاندار استان اجرای پروژه ها در سطح وسیع بصورت آزمون و خطا را نادرست دانست و تاکید نمود که کلیه پروژه ها بصورت کارشناسی و علمی، پس از اجرا در محدوده کوچک پایلوت باید اجرا شوند تا دیگر شاهد اتفاقات ناخوشایند در حوزه محیط زیست نباشیم.

وی درخصوص تاثیرات چندجانبه فعالیت های غیرعلمی انسان بر محیط زیست تاکید کرد و تصریح نمود: استفاده از سموم و کودهای غیراستاندارد، غیر علمی، و غیر کارشناسی منجر به آلودگی محصولات غذایی، محیط زیست و همچنین تاثیر سوء بر روی گونه های زیستی گردیده است.

رئیس شورای تامین استان با اشاره به محدودیت بودجه در بخش های دولتی، گفت: حفظ محیط زیست استان برای مدیران استانی یک اولویت است.

 وی در خاتمه با اشاره به حمایت ها و کمک های استانداری در سال گذشته از این بخش، قول همکاری و کمک به حفاظت محیط زیست و محیط بانان استان در مورد تاکید قرار داد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.