قدس آنلاین-حسین زوارزاده: معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد به اقدامات انجام شده در حوزه پسماند شهری و بازیافت اشاره کرد و گفت: با توجه به نارضایتی شهروندان و زائران از بوی نامطبوع ورودی مشهد از سمت جاده نیشابور به دلیل وجود محل دفن زباله‌های مشهد در این مسیر، دفنگاه زباله مشهد تغیر مکان داد.

رفع بوی نامطبوع دفنگاه زباله جاده نیشابور

خلیل الله کاظمی در این خصوص افزود: با توجه به این تغییر مکان، ایستگاه‌های خدمات شهری میانی احداث شده که بزرگترین آن ایستگاه جامع خدمات شهری بولوار میثاق با ظرفیت 500 تن زباله است.

وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه می‌توان به افزایش ظرفیت تولید برق از زباله به یک مگاوات در روز با راه‌اندازی فاز جدید نیروگاه بیوگاسوز، آغاز عملیات احداث، نصب و تجهیز کارخانه یک هزار تنی کمپوست در جاده میامی و... اشاره کرد.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد با اشاره به افزایش همکاری‌های بین بخشی برای کاهش آلودگی‌های مختلف شهر مشهد گفت: در این راستا برای اولین بار در کشور مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: در سال جاری نیز شهرداری مشهد 50 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل دستگاه‌های سنجش آلودگی‌های مشهد اختصاص داده است.

کاظمی در توضیح فعالیت این مرکز گفت: مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد با دریافت اطلاعات آلودگی‌های مختلف مشهد در مرحله اول هوا، اطلاع‌رسانی‌های لازم را به شهروندان ارائه می‌دهد.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد اضافه کرد: اقدام دیگر انجام شده در این حوزه آغاز مطالعات پیش‌آگاهی برای آلودگی‌های مختلف خصوصا هوا است که براساس آن پیش‌بینی از وضعیت هوای شهر مشهد و... به شهروندان ارائه می‌شود.

وی همچنین به اعتبارات حوزه خدمات شهری شهرداری مشهد در سال جاری اشاره کرد و گفت: در سال جاری 3400 میلیارد ریال اعتبار توسعه‌ای و تملک به حوزه خدمات شهری شهرداری مشهد اختصاص پیدا کرده؛ در کنار آن 950 میلیون ریال آن اعتبارات حوزه رفت و روب و جمع‌آوری زباله و 670 میلیارد ریال دیگر برای نگهداری فضای سبز است.

کاظمی اضافه کرد: همچنین 1740 میلیارد ریال از اعتبارات در حوزه تملک و توسعه‌ای حوزه خدمات شهری در سال جاری به طور خاص در مناطق کم‌برخوردار مشهد هزینه‌ می‌شود که نسبت به سال گذشته 2.5 برابر افزایش یافته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.