قدس آنلاین-حسین زوارزاده: ایستگاه شماره یک آتش نشانی مشهد که در گذشته به علت طرح میدان شهدا مورد تخریب قرار گرفته بود بعد از ساخت مجدد با نام شهید موقنیان به همراه انبار مرکزی این سازمان توسط شهردار و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و مدیران شهری مورد افتتاح قرار گرفت.

افتتاح ایستگاه شماره یک آتش نشانی با نام شهید موقنیان

در این مراسم شهردار مشهد گفت: برای هر عملیات اطفا حریق و امداد و نجات حدود 7 میلیون تومان هزینه از سوی شهرداری پرداخت می شود.

سید صولت مرتضوی افزود: در یک سال گذشته نزدیک به 50 دستگاه خودرو آتش نشانی به شهر اضافه و همچنین 6 ایستگاه بزرگ آتش نشانی را افتتاح کردیم.

وی یادآور شد: اندازه کنونی شهر به گونه ای است که بید 20 ایستگاه آتش نشانی دیگر داشته باشیم تا شهری ایمن و بی خطر را اداره کنیم و به همین منظور معاونت اقتصادی قول همکاری در خصوص تامین موارد مورد نیاز برای احداث 15 ایستگاه آتش نشانی را داده است.

همچنین آتشباد دوم حسن جعفری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد نیز در ادامه این مراسم افزود: طی یک سال گذشته 5 هزار و 700 بازدید پیشگیرانه از اماکن مختلف شهری انجام شده که خوشبختانه دو هزار مکان آن رفع خطر صورت گرفته و دارای تاییدیه ایمنی است.

وی ادامه داد: اکنون بیش از 3 هزار برج در حال ساخت در مشهد داریم که ارتفاعی بیش از 120 متر دارد و اگر در آنجا حریقی صورت بگیرد،  توان اطفا آن بسیار سخت است.

جعفری یادآور شد: در کشور ژاپن برای هر شهر حداقل دو هلکوپتر آتش نشانی وجود دارد در حالی که در ایران این گونه نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.