قدس آنلاین: یافته های تازه نشان می دهند علت سلامت رژیم غذایی مدیترانه‌ای، روغن زیتون و سالادی است که از سبزیجات تازه تشکیل شده است. 

روغن زیتون و سالاد عامل موفقیت رژیم غذایی مدیترانه ای

به گزارش گروه سلامت و بهداشت قدس آنلاین، دانشمندان اعلام کردند، ترکیب این مواد غذایی در دستگاه گوارش اسید چرب نیترو تولید می کند که عامل کاهش فشار خون است.

در مطالعه ای که بر موش ها انجام گرفته، مشخص شده است چربی غیر اشباع روغن زیتون با نیترات موجود در سبزیجات تازه ترکیب می شود.

دانشمندان معتقدند، ترکیب میوه های روغنی مانند بادام، گردو، فندق و آووکادو با سبزیجات نیز نتیجه مشابهی دارد.

غذاهایی که رژیم غذایی مدیترانه‌ای را تشکیل می دهند حاوی مقادیر زیاد سبزیجات تازه، میوه، غلات سبوس دار، روغن زیتون، گردو و بادام است و نقش اساسی در بهبود سلامت عمومی ایفا می کند.

دکتر پروفسور فیلیپ ایتن و همکارانش در دانشگاه لندن و کالیفرنیا معتقدند، نتیجه ترکیب شدن عناصر گوناگون این رژیم غذایی سبب تولید اسید چرب نیترو می شود.

پژوهشگران با استفاده از موش هایی که با استفاده از تکنیک های مهندسی ژنتیک پرورش یافته اند تاثیر اسید چرب نیترو را روی این جانوران بررسی کردند.

نتیجه بررسی ها نشان داد، این ماده با متوقف کردن ترشح آنزیمی به نام اپوکسید هیدرولاسه، سبب کاهش فشار خون می شود.

پروفسور ایتن که سرپرستی این مطالعه را برعهده دارد، گفت:" این آنزیم در دستگاه گوارش انسان نیز وجود دارد و به نظر می رسد تاثیر آن بر بدن انسان به همین شکل باشد. "

او افزود:" چربی و نیترات موجود در رژیم غذایی مدیترانه ای سیستم حفاظتی طبیعی بدن است و در آینده می توان با الگو برداری از آن داروهایی برای درمان فشار خون و ... تهیه کرد. " 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.