قائم مقام وزیر نیرو با بیان این که بحران آب جدی است گفت: در زمان حاضر شش هزار و 500 روستا در سطح کشور به شکل سیار و با تانکر آبرسانی می شوند.

آبرسانی به شش هزار و 500 روستا در کشور با تانکر انجام می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  ایرنا، ستار محمودی روز پنجشنبه در آیین افتتاح مرحله اول تصفیه خانه سد مخزنی بافت افزود: 940 روستا در استان کرمان بوسیله تانکر آبرسانی می شود که این امر برای ما افتخار نیست.

وی بیان کرد: آبی که به این شکل تامین می شود ناسپاسی است که در مصرف آن صرفه جویی نشود زیرا این آب در حد آب بسته بندی و صادراتی است.

وی گفت: ما یک راه برای رفع مشکل کمبود آب در کشور داریم که آن هم مصرف بهینه است و باید در این زمینه صرفه جویی صورت گیرد زیرا آب با هزینه بالا تولید می شود.

قائم مقام وزیر نیرو، هدر رفت آب را بسیار بالا دانست و اضافه کرد: باید در این زمینه تدبیر شود و این کار را از خانه ها شروع کنیم.

وی گفت: امید است با مشارکت و همکاری استانداران، سال آینده در زمینه آب روستایی گام اساسی در کشور برداریم و اگر این کار انجام شود مهاجرت از روستاها کاهش می یابد.

محمودی ادامه داد: استان کرمان فقط امسال با بحران آب مواجه نیست و سال هاست که گریبانگیر این بحران است.

وی گفت: تلاش های زیادی انجام شد که در کرمان، برنامه گام به گام برای مدیریت آب اجرا شود و با کمک استاندار و نمایندگان این طرح اجرایی شده و انجام آن می تواند دامنه مشکلات این حوزه را کم کند.

وی بیان کرد: کرمان باید به عنوان استانی که بالاترین سهم مشارکت را در کارهای فرهنگی، اجتماعی، فتح قله های اقتصادی، مشارکت در هشت سال جنگ تحمیلی، کارهای نوآور و سرمایه گذاری بر روی آب دارد در مدیریت مصرف آب بویژه در بخش کشاورزی به یک استان الگو در کشور تبدیل شود.

قائم مقام وزیر نیرو گفت: باید برای هر 71 شهر کرمان نقشه راه و برنامه تامین آب 20 ساله تدوین شود زیرا همین شهرهای کوچک در 20 سال آینده به شهرهای بزرگ تبدیل می شوند که این کار از هم اکنون در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.

وی تاکید کرد: طرح آبرسانی به شهر کرمان از سد صفا باید سرعت بیشتری بگیرد تا با کمک استاندار، نمایندگان و دولت شاهد آبرسانی به این شهر باشیم.

محمودی، بر تغییر و تحول در شیوه کشت، الگوی کشت و اجرای طرح های آبیاری نوین تاکید کرد و گفت: کرمان می تواند به عنوان استان آزمایشی و الگو برای سایر استان های کشور قرار گیرد.

وی ادامه داد: تصفیه خانه بافت برای تامین آب آشامیدنی سه شهر بافت، بزنجان و رابر و برخی از روستاهای این شهرها مورد استفاده قرار می گیرد که مرحله بعدی آن هم تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

مرحله اول تصفیه خانه سد مخزنی بافت امروز با حضور قائم مقام وزیر نیرو، استاندار کرمان و جمعی از مسوولان استانی و محلی در این شهرستان افتتاح شد.

عملیات اجرایی این طرح از سال 88 شروع شد و با پیگیری مدیریت استان در ماه های اخیر شتاب گرفت.

200 میلیارد ریال برای احداث این تصفیه خانه هزینه شده است.

بافت در 166 کیلومتری غرب کرمان و مجاورت شهرستان رابر قرار دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.