نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه مواد مخدر تهدیدات مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و خانوادگی را به همراه دارد، افزود: اگر مراقب نباشیم خطر مواد مخدر به مراتب بدتر از خطر داعش خواهد شد.

امام جمعه اصفهان: خطر مواد مخدر به مراتب بدتر از خطر داعش است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  ایرنا، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد روز پنجشنبه در ششمین اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان اظهار کرد: روحانیت شیعه نگهبان و پاسدار جامعه اسلامی از خطرهای مختلف است و مراقبت می کنند که مبادا شیاطین جن و انس بر مردم مسلط شوند.

وی با اشاره به نمونه هایی عینی از گزارش های مربوط به مواد مخدر و آسیب های آن برای جامعه اسلامی، افزود: روحانیون باید این خطرها را برای مردم در منابر و سخنرانی های خود بیان کنند.

امام جمعه اصفهان گفت: بر اساس آمار نیروی انتظامی و گزارش هایی که به ما می دهند بسیاری از ناامنی ها، سرقت ها، خودفروشی ها و معضلات دیگر ریشه در مواد مخدر دارد.

وی با بیان اینکه، چرا علما از فساد این مواد مخرب برای مردم بیان نمی کنند؟، افزود: بر اساس روایات شیعه اگر مراقب جامعه اسلامی نباشیم جزء علمای اسلامی نیستیم و ویژگی های کامل را نداریم.

رییس ستاد کنگره شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان با اشاره به فعالیت شش ساله این کنگره گفت: هدف از برگزاری این کنگره فخر فروشی نیست بلکه بیان این نکته است که مردم بدانند اگر روحانیت افراد را به کاری ترغیب می کنند خود در عمل به آن پیشتاز هستند.

وی با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس، افزود: روحانیت در طول تاریخ با تقدیم جان خود در راه اسلام نشان داد پیشگام عمل به گفته های اسلام است و این مسیر را حتی با تقدیم جان دنبال می کند و این از افتخارات روحانیت شیعه است.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: از افتخارات بزرگ مکتب شیعه این است که جامعه و قشر روحانیت و طلبه همیشه پویا، فعال، جانفشان، ایثارگر و پیشتاز در لحظات سخت بوده است.

وی تأکید کرد: از منظر اسلام مؤمن کسی است که علاوه بر اذعان زبانی و قلبی صدق ایمان خود را با عمل ثابت کند، شهدا با جانفشانی و ایثار جان و خون خود صداقت خود را در ایمان ثابت کردند.

ششمین اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان با هدف تجلیل از مقام شامخ شهدای روحانی برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.