۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۷
کد خبر: 241582

علی اکبر برقی: طبس یا عروس کویر، بزرگترین شهرستان کشور با 56 هزار کیلومتر مربع وسعت و 70 هزار نفر جمعیت در قلب کویر لوت واقع شده است.

طبس در نبود پزشکان متخصص بیمار است

این شهرستان دارای 3 شهر و 10 دهستان و حدود 300 روستای دارای سکنه است و فاصله آن تا مرکز استانهای مجاور بسیار دور و طولانی می‌باشد به طوری که با شهرستان‌های یزد، بیرجند و مشهد به ترتیب 400، 300 و 550 کیلومتر فاصله دارد.

همچنین این شهر در بخش بهداشت و درمان در بسیاری از رشته‌های پزشکی بدون پزشک و در چند مورد با پزشکان پروازی که هر ماهه یک یا دو نوبت به طبس عزیمت می‌کنند مواجه است و تنها در چند رشته متخصص مستقر دارد که چنانچه به مرخصی بروند یا مشکلی برای آنها پیش بیاید، در این رشته‌های تخصصی بیماران سرگردان شده و باید به پزشکان عمومی مراجعه کنند.

از حدود 15 سال پیش که طبس پس از تقسیم خراسان بزرگ به استان یزد ملحق شد، طی 12 سالی که بهداشت و درمان این شهرستان تحت نظر و حمایت علوم پزشکی یزد بود، با اینکه یزد از نظر پزشکی نسبت به استانهای همجوار وضعیت بهتری دارد، ولی طبسی‌ها از این رهگذر هم بهره چندانی نبردند و آن زمان هم برای مراجعه به پزشک متخصص و برخی اعمال جراحی باید به یزد و یا استانهای دیگر مراجعه می‌کردند.

اکنون هم که حدود 2 سال از الحاق طبس به خراسان جنوبی می‌گذرد، مردم انتظار دارند این شهرستان محروم روز به روز وضعیت بهتری از ناحیه بهداشت و درمان پیدا کند، ولی تاکنون امید مردم محقق نشده و بیماران طبسی همچنان باید برای مراجعه به پزشکان متخصص به مراکز استانهای همجوار عزیمت کنند که با توجه به فاصله بسیار دور با شهرستانهای مجاور، مراجعه کنندگان متحمل رنج و سختی مضاعف می‌شوند.

البته تجهیز بیمارستان 100 تختخوابی و تازه تأسیس طبس در مراحل پایانی قرار دارد و تنها منتظر حضور پزشکان متخصص است که امید می‌رود در دولت تدبیر و امید که وزارت بهداشت و درمان آن از جمله وزارتخانه‌های موفق دولت یازدهم است و همچنین اداره کل بهداشت و درمان خراسان جنوبی در راستای تأمین نیروی انسانی و پزشکان متخصص بذل توجه و سرعت بیشتری داشته باشند تا مشکل بیماران طبسی حل شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.