قدس آنلاین:در پنج شنبه این هفته بسته از از مطالب متنوع پیش روی شما ست مطالبی همچون:دزدى با نام امام حسين عليه السلام،جاذبه گردشگری جدید به نام «فقر»!،اشتباه 2 میلیاردتومانی در ساخت یک خانه،مردی که به رکوردشکنی اعتیاد دارد،دختری که با پدر داماد ازدواج کرد! ،غول‌پیکر‌ترین موش‌های خانگی دنیاو ....

اشتباه 2 میلیاردتومانی در ساخت یک خانه/تاسیس شرکت معذرت خواهی/رکوردشکنی در اعتیاد

ذکر توصیه شده توسط امام زمان(عج)

بر اساس روایات فراوان و نیز طبق تصریح زیارت جامعه که بهترین و صحیح ترینِ زیارات است، واسطه فیض عالم، امام زمان(عج) هستند، گرچه همه چهارده معصوم(ع) واسطه فیض‌اند، اما در زمان ما، واسطه فیض عالم، امام زمان(عج) هستند.آیت الله مظاهری در تبیین امامت امام زمان(عج) به نقل داستانی پرداخته است که در پی می آید:یکی از علمای بزرگ، در زمان قدیم در تخت فولاد خدمت امام زمان«عج» رسیده بود و از آن حضرت درخواست «علم اکسیر»کرده بود، در حالیکه یاد گرفتن علوم غریبه حرام است و گفت و شنود و تعلیم و تعلّمش نیز حرام است.آن حضرت به او فرموده بودند: علوم غریبه به تو چه ربطی دارد؟ من به جای آن ختمی به تو یاد می‌دهم که بهتر از اکسیر است، بعد فرموده بودند: به پنج تن و امام زمان«عج»توسّل پیدا کن و در توسّل‌هایت بگو: «یا محمّد یا علی یا فاطمه یا حسن یا حسین، ‌یا صاحب الزمان ادرکنی و لا تهلکنی».آن عالم نقل می‌کند: وقتی حضرت فرمودند:«ادرکنی»، به ذهنم خطور کرد که باید بفرمایند:«ادرکونی»، یعنی برای درخواست کمک از پنج نور مقدّس، باید فعل جمع به کار ببریم، پس چرا ایشان فعل مفرد به کار برده و می‌فرمایند: «ادرکنی و لاتهلکنی»؟! وقتی چنین تصوری کردم، امام زمان)عج) تبسّم کردند و فرمودند: همین است که گفتم. برای اینکه واسطه فیض این عالم، اکنون من هستم.یعنی اگر در زمان حاضر توسّلی به پیغمبراکرم«ص»یا سایر حضرات معصومین«ع»بشود، فیض الهی به واسطه وجود مقدّس امام زمان به بندگان می‌رسد: «بِکُمْ فَتَحَ اللَّهُ وَ بِکُمْ یَخْتِمُ وَ بِکُمْ یُنَزِّلُ الْغَیْثَ وَ بِکُمْ یُمْسِکُ السَّماءَ أَنْ تَقَعَ عَلَى الْأَرْضِ إِلَّا بِإِذْنِهِ وَ بِکُمْ یُنَفِّسُ الْهَمَّ وَ یَکْشِفُ الضُّر»

دزدى با نام امام حسين عليه السلام

از مرحوم سيد احمد بهبهانى نقل شده : در ايام توقفم در كربلا حاج حسن نامى در بازار زينبيه ، دكانى داشت كه مهر و تسبيح مى ساخت و مى فروخت . معروف بود كه حاجى تربت مخصوصى دارد و مثقالى يك اشرفى مى فروشد.روزى در حرم امام حسين عليه السلام جيب زائرى را دزدى زد و پولهايش ‍ را برد. زائر خود را به ضريح مطهر چسبانيد و گريه كنان مى گفت : يا اباعبداللّه در حرم شما پولم را بردند، در پناه شما هزينه زندگيم را بردند. به كجا شكايت ببرم ؟حاج حسن مزبور حاضر متأثر شد و با همين حال تأثر به خانه رفت و در دل برای امام حسين عليه السلام گريه مى كرد.شب در خواب ديد كه در حضور سالار شهيدان به سر مى برد به آقا گفت : از حال زائرت كه خبر دارى ؟ دزد او را رسوا كن تا پول را برگرداند.امام حسين فرمود: مگر من دزد گيرم ؟اگر بنا باشد كه دزدها را نشان دهم بايد اول تو را معرفى كنم .حاجى گفت : مگر من چه دزدى كردم ؟حضرت فرمود: دزدى تو اين است كه خاك مرا به عنوان تربت مى فروشى و پول مى گيرى . اگر مال من است چرا در برابرش پول مى گيرى و اگر مال توست ، چرا به نام من مى دهى ؟عرض كرد: آقا جان ! از اين كار توبه كردم و به جبران مى پردازم .امام حسين عليه السلام فرمود:پس من هم دزد را به تو نشان مى دهم . دزد پول زائر، گدايى است كه برهنه مى شود و نزديك سقاخانه مى نشيند و با اين وضعيت گدايى مى كند، پول را دزديد و زير پايش دفن كرد و هنوز هم به مصرف نرسانده .حاجى از خواب بيدار مى شود و سحرگاه به صحن مطهر امام حسين عليه السلام وارد مى شود، دزد را در همان محلى كه آقا آدرس داده بود شناخت كه نشسته بود.حاجى فرياد زد: مردم بياييد تا دزد پول را به شما نشان دهم . گداى دزد هر چه فرياد مى زد مرا رها كنيد، اين مرد دروغ مى گويد، كسى حرفش را گوش ‍ نداد. مردم جمع شدند و حاجى خواب خود را تعريف كرد و زير پاى گدا را حفر كرد و كيسه پول را بيرون آورد.بعد به مردم گفت : بياييد دزد ديگرى را نشان شما دهم ، آنان را به بازار برد و درب دكان خويش را بالا زد و گفت : اين مالها از من نيست حلال شما. بعد تربت فروشى را ترك كرد و با دست فروشى امرار معاش ‍ مى كرد.

راز خواب خوب کشف شد

محققان آمریکایی متوجه شده اند که یک گره مغزی کنترل خواب عمیق را در مغز بر عهده دارد. این گره مغزی که موجب بروز خواب می شود در ساقه مغز قرار دارد و گمان می رود که نقش مهمی در تعیین خواب خوب شب دارد.محققان امیدوارند که این کشف بتواند به ابداع درمان های جدیدی برای بی خوابی و سایر اختلالات خواب منجر شود.این گره که توسط محققان دانشگاه پزشکی هاروارد و دانشکده پزشکی دانشگاه بوفالو کشف شده است دومین «گره خواب» در مغز پستانداران است که به نظر می رسد فعالیت آن برای تولید خواب عمیق لازم و کافی است.این محققان متوجه شدند که نیمی از تمام فعالیت های خواب آور مغز از منطقه PZ در ساقه مغز نشات می گیرد.ساقه مغز بخش آغازین مغز است که تنظیم عملیات حیاتی بدن مانند تنفس، فشار خون، ضربان قلب و درجه حرارت بدن را بر عهده دارد.یک نوع خاص از نرون ها در منطقه PZ مغز، انتقال دهنده عصبی گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) را که مسئول خواب عمیق است، می سازد.

وجه تسميه كربلا

بعضى گفته اند: كربلا مشتق از كَربَله ، بفتح كاف و باء موحده بر وزن عنفله ،بمعنى رخوت و نرمى است ، يقال به كربله (اى رخوة فى قدميه ) بخاطر آنكه خاك كربلا نرم بود0 و يا از كربلا است بمعنى ((الخالص الزّكى يقال كَربَل الحِنطَة اِذا انفّاها فسميت بذلك لان ارضها خالصة طيَّبة )) و يا از كربل بر وزن جعفر است . و كربل نام علفى است كه بسيار سرخ و برّاق مى باشد زيرا كه از آن علف در آن سرزمين بسيار بود.البته كربلا مركب است از دو كلمه كرب و بلا و بخاطر كثرت استعمال كربلا شده است . زيرا كه روايت مى باشد كه بهترين اولاد پيغمبران در آنجا به شهادت ميرسند و سر انور اكثر ايشان را در آن زمين با لب تشنه بريدند و ملائكه ها هزار سال قبل از شهادت سيّدالشهداء - عليه آلاف التحيّة و الثناء - آن مكان شريف را زيارت ميكردند.

زائر حسين اگر در آتش هم باشد نجات مى يابد

سيد بن طاووس عليه الرّحمه از محمد بن احمد بن داوود نقل كرده است كه مى گفت :من همسايه اى داشتم كه او را على بن محمد مى گفتند. گفت كه من هر ماه يك مرتبه به زيارت امام حسين (ع ) مى رفتم . و چون سنّم بالا رفت و جسمم ضعيف شد مدّتى به كربلا نرفتم ، و بعد از مدّتى پياده روانه شدم ، و در مدّت چند روز به كربلا رسيدم ، زيارت كردم و نماز خواندم و چون به خواب رفتم ديدم كه حضرت امام حسين (ع ) از قبر بيرون آمده و به من مى گويد:چرا مرا جفا كردى ؟ و قبل از اين به من نيكوكار بودى !گفتم اى سيّد جسمم ضعيف شده است و پايم بى قوّت شده است و در اين وقت ترسيدم كه آخر عمر من باشد چند روز راه آمده ام تا به زيارتت رسيده ام و روايتى از شمابه من رسيده است مى خواهم از شما بشنوم ، فرمود: بگو!گفتم كه روايت مى كنند كه شما فرموده ايد: هر كه به زيارت من آيد در حيات خود من او را بعد از وفاتش زيارت مى كنم .فرمود: كه بلى من گفته ام و اگر او را در آتش جهنّم بيابم از آتش او را بيرون مى آورم

قهوه زیاد اختلال ذهنی می‌آورد

خوردن 2 فنجان قهوه در روز سبب تمرکز و آرامش افراد می‌شود . مصرف چندین لیوان قهوه در روز می‌تواند اختلال ذهنی ایجاد کند.مقدار کم و مناسب کافئین می‌تواند در افراد ایجاد آرامش کند و تمرکز آنها را افزایش دهد.خوردن 2 تا 3 فنجان قهوه در روز می‌تواند تمرکز کارمندان در هنگام فعالیت را بالا برده و به آنها آرامش می‌دهد.نکته مهم این است که کافئین و کولا اعتیاد آور هستند و فردی که نوشابه سیاه زیاد مصرف می‌کند، به نوعی معتاد شده و بسیار سخت‌تر از مصرف کنندگان نوشابه‌های زرد موفق به ترک می‌شود.

کشف راز علاقه حشرات به چراغ های LED

گرچه فناوری چراغ های LED یکی از تاریخی ترین دستاوردهای عصر حاضر به شمار می آید و صدها میلیونها تن در سراسر جهان را مجذوب خود کرده است اما تنها انسانها نیستند که به این فناوری علاقمند شده اند. حشرات هم شیفته LEDها هستند. دانشمندان گسترش دامنه علاقه به LEDها به خارج از حوزه انسانها را اتفاق چندان خوشایندی نمی دانند.نتایج تازه ترین مطالعات دانشمندان نشان می دهد حشرات علاقه به مراتب بیشتری به چراغ های LED دارند تا سایر سیستم های روشنایی.به عقیده آنها تداوم این علاقه می تواند به شکل گیری پیامدهای منفی طولانی مدت بر اکوسیستم های گوناگون منجر شود.مطالعات دامنه دار این محققان نشان می دهد شیفتگی عجیب حشرات به چراغ های LED ریشه در رنگ آنها دارد. تا پیش از این مشخص بود که حشرات به رنگ های زرد و سفید علاقه زیادی دارند اما علاقه شدید به رنگ آبی نیز به این مجموعه اضافه شده است.بسیاری از چراغ های LED سفید در واقع LEDهای آبی رنگی هستند که پوشش فسفری زردرنگی روی آنها را پوشانده است. ترکیب رنگ زرد و آبی در نهایت به تولید رنگ سفید می انجامد. با این حال حشرات مجهز به دریافت کننده های نوری ویژه ای هستند که با استفاده از آنها می توانند نور آبی این ترکیب را به خوبی تشخیص دهند و به همین دلیل است که در اطراف سیستم های روشنایی مبتنی بر LED که در فضای باز نصب می شوند همواره انبوهی از حشرات در حال پرواز هستند.

۵ نقطه متفاوت که از فضا دیده می شود

معادنی که برای طلا، نقره و مس در دل زمین کنده می شوند یکی از مواردی هستند که به راحتی از آسمان قابل مشاهده اند. برای مثال در عکس معدن مسی را از آمریکا  مشاهده می کنید که دهانه آن حدود ۴۴۰۰ متر است و عمقش به ۱.۲ کیلومتر می رسد. این معدن جریان هوایی را ایجاد می کند که باعث می شود بالگرد و هواپیماهای کوچک به راحتی درون آن سقوط کنند. اکتشافات در این معدن تا سال ۲۰۳۰ ادامه دارد و معلوم نیست حجم ان چقدر بزرگتر خواهد شد. این معدن به راحتی از فضا قابل مشاهده است .
یکی از نقاط عجیبی که به راحتی می توان از آسمان مشاهده کرد مرز میان هند و پاکستان است. این مرز همیشه مملو از نیروهای نظامی است تا از ورود تروریست ها و قاچاق اسلحه و دیگر موارد جلوگیری شود. هنگام تاریکی این منطقه به خاطر وجود خودروهای نظامی فراوان و نورافکن های مختلف کاملا به رنگ نارنجی دیده می شود. این خط نارنجی بیش از ۳ کیلومتر ادامه دارد و گاهی انفجارهای بزرگی هم به آن اضافه می شود که همگی قابل مشاهده هستند.
یکی دیگر از مواردی که به راحتی از آسمان قابل مشاهده است اختلاف کشورهای مختلفی است که مهم ترین آن ها تفاوت میان کره شمالی و جنوبی است. از آسمان فرق میان این دو کشور کاملا مشخص است. یکی از فضانوردان تصویر بالا را گرفته است که مرز تو کشور را نشان می دهد. در سمت راست شما کره جنوبی را مشاهده می کنید که در مرکز آن شهر سئول بسیار پر نورتر دیده می شود. اما در مقابل به سمت چپ که می روید کاملا همه جا تاریک می شود و یک نقطه کوچک که شهر پیونگ یانگ است دیده می شود. در انتهای تصویر هم به کور چین میرسیم که پر نور است.

هر ساله ۵۰ تا ۶۰ انفجار آتش فشانی روی زمین صورت می گیرد که تمامی آن ها را به راحتی می توان از فضا مشاهده کرد. در طول سفرهای فضایی معمولا یک یا دو آتش فشان را مشاهده می کنند که در همه آن ها می توان به راحتی مواد مذاب را دید که در حال خروج از کوه هستند اما به گفته فضانوردان زیباترین زمان موقعی است که دود و خاکستر از کوه خارج می شود.
برای به وجود آمدن  یک طوفان شن به سه عنصر باد، شن و ماسه نیاز است. اگر همه این موارد کنار هم جمع شوند طوفانی برپا می شود که ممکن است تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت هم سرعت داشته باشد. تصاویر مختلفی از طوفان های شن گرفته شده است که برخی از ان ها به قدری عظیم است که به راحتی می توان از فضا مشاهده کرد. به گفته فضانوردان طوفان های سهمگین چهره زمین با تغییر داده و به سمت سیاهی و تاریکی می برند.

تاسیس شرکت معذرت خواهی در ژاپن

شرکت "عذرخواهی" در ژاپن که به تازگی تاسیس شده است، خدمات گسترده ای را برای افرادی دارد که دوست ندارند از دیگران شخصا عذرخواهی کنند. این عدم عذرخواهی می تواند ناشی از غرور یا شرمساری زیاد باشد که در هر دو حالت عذرخواهی بسیار سخت خواهد بود. در این شرکت افرادی حضور دارند که شما می توانید آن ها را برای عذرخواهی استخدام کنید. این افراد در زمان های لازم به جای شما با طرف مقابل صحبت می کنند و حرفتان را منتقل می کنند سپس به طرق مختلف از او عذرخواهی خواهند کرد. به گفته رئیس این شرکت تمامی کارمندان دوره های مختلف عذرخواهی کردن را می گذرانند و با توجه به مدرکی که دارند مشغول به کار می شوند برای مثال کلاس های بالاتر برای عذرخواهی های سنگین و شاید منجر به دعوا به کار گرفته می شوند.

نوشیدنی‌های پیر کننده

مطالعه‌ای در دانشگاه کالیفرنیا ثابت کرد مصرف بیش از حد نوشابه‌های شیرین علاوه بر اینکه عامل چاقی و دیابت هستند، باعث تسریع پیری سلول‌ها نیز می‌شوند.محققان بر روی ۵۳۰۹ بزرگسال بین ۲۰ تا ۶۵ سال که از سلامت کامل برخوردار بودند تحقیقاتی انجام دادند و پس از تجزیه و تحلیل واکنش DNA و سلول‌های سفید خون آنها دریافتند که تلومرها (پایانه فیزیکی کروموزوم که در روند پیری اقدام می‌کند) در میان مصرف کنندگان نوشابه‌ها کمتر است.پروفسور «الیسا اِپِل» سرپرست این مطالعه گفت: مصرف روزانه نوشابه موجب پیری سریع سلول‌ها یعنی بین ۴ تا ۶ سال می‌شود.

فیل‌ها هم چپ‌دست و راست‌دست دارند

فیل‌ها مانند انسان که یکی از دست‌های چپ یا راست در آن‌ها برای انجام کارهایشان غالب است، یک عاج غالب دارند که در فعالیت‌های روزمره خود به صورت کاملا اختصاصی از آن استفاده می‌کنند.فیل‌ها از عاج غالب خود به‌ عنوان یک ابزار استفاده می‌کنند. به این عاج غالب اصطلاحاً «عاج برتر» گفته می‌شود که فیل‌ها از آن معمولا برای کندن زمین جهت خارج کردن آب و ریشه گیاهان، کنار زدن شاخ و برگ و باز کردن مسیر حرکت خود، کندن درختان، علامت زدن روی درختان به‌ منظور نشانه گذاری محدوده قلمرو خود و در برخی موارد به‌ عنوان سلاح استفاده می‌کنند.در هر دو جنس نر و ماده عاج‌ها سالی ۱۸ سانتیمتر رشد کرده و در نهایت به طول سه متر و وزن حدود ۹۰ کیلوگرم می‌رسند.

عجیب ترین راه کسب درآمد

مردمی که در منطقه ماساچوست آمریکا زندگی می کنند از این پس می توانند بدون مشکل به زندگی خود ادامه دهند و هر وقت که نیاز به پول داشتند کافی است سری به دستشویی خانه بزنند و با دستشویی کردن کسب درآمد کنند!به تازگی یک بانک تحقیقات انگلی پیشنهادی را ارائه کرده است که فکر نکردن به آن بسیار سخت است. این بانک اعلام کرده است که افراد می توانند با ارائه مدفوع خود، هر روز 40 دلار جایزه بگیرند. این یعنی هر ماه 1200 دلار تنها از راه دستشویی کردن بدست آورده اید.

جاذبه گردشگری جدید به نام «فقر»!

یک هتل زنجیره‌ای در شهر بلوفونتین آفریقای جنوبی دست به کار عجیبی زده است، این هتل برای جهانگردهایی ثروتمندی که در آن اقامت می‌کنند، شرایط روستاهای فقیر کشور را در کنار هتل بازسازی کرده است. به این ترتیب جهانگردها می‌توانند با یکی از جنبه‌های پنهان این کشور هم، بدون اینکه پاهایشان گِلی شود، آشنا شوند.دهکده‌ای که بازسازی شده متشکل از ۱۲ کلبه از چوب و حلبی است.هر شب اقامت در یکی از این کلبه‌ها ۸۰ دلار برای جهانگردها هزینه در بر دارد که معادل نیمی از درآمد متوسط ماهانه یک شهروند آفریقای جنوبی است.ایده کلی این بوده که جهانگردها طعم فقر با در آفریقای جنوبی بچشند. اما خب، چطور می‌شود انتظار داشت در یک دهکده بازسازی شده در محوظه هتل که برق و اینترنت و دستشویی و حمام و سایز امکانات را دارد، واقعا فقر را درک کرد.خلاصه اینکه واکنش به این ابتکار هتل، متفاوت بوده است و بعضی‌ها منتقد آن هستند

اشتباه 2 میلیاردتومانی در ساخت یک خانه

."مارک ووس" سال 2012 زمینی را در یکی از شهرهای ساحلی آمریکا خرید تا روزی در آن یک ویلا بسازد. او به همراه همسرش سال گذشته شرکتی را مامور به ساخت یک خانه رویایی در این زمین کردند ولی حالا با ساخته شدن خانه متوجه یک اتفاق وحشتناک شده اند.آن ها زمین با پلاک 23 را خریداری کرده بودند و حالا خانه آن ها در زمین با پلاک 21 ساخته شده است! این یعنی خانه 3 طبقه آن ها با مساحت 5000 متر مربع دقیقا در زمین بغلی ساخته شده است.این خانواده نزدیک به 680 هزار دلار معادل با دو میلیارد و 40 میلیون تومان را صرف ساخت خانه در زمین یک خانواده دیگر کرده اند و اگر آن ها راضی به تعویض زمین نشوند این یعنی ضرر دومیلیاردی برای خانواده"ووس" .این خانواده یک وکیل را مامور رسیدگی به اینکار کرده است و احتمالا تمام اشتباهات گریبان آن ها یا شرکت سازنده خانه را خواهد گرفت.

مردی که به رکوردشکنی اعتیاد دارد

یک مرد آمریکایی که تا به حال بیشترین رکورد را به ثبت رسانده است. اعتقاد دارد به این کار معتاد شده و دیگر نمی تواند به زندگی عادی خود ادامه دهد و باید هر روز به دنبال شکست رکوردی جدید باشد. «آشریتا فورمن» مردی 60 ساله است که 563 بار رکوردزنی کرده است و نامش 198 بار در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. باز کردن درب 41 قوطی نوشابه در 30 ثانیه و اصابت 56 کیک در یک دقیقه از جمله رکوردهای بامزه این مرد است. او برای اولین بار در سال 1979 با حرکت ورزشی پروانه وارد کتاب گنیس شد. او 27 هزار بار به صورت مداوم پروانه زد تا اولین رکوردش به ثبت برسد و سال بعدش نیز رکورد 50 ساعت دست زدن به صورت مداوم رابه ثبت رساند. این مرد بعد از سال ها رکورد شکنی همچنان در پی ثبت رکوردهای جدید است و زندگی خود را از راه سفر به کشورهای مختلف و انجام نمایش های گوناگون می گذارند. او به این کار اعتیاد دارد و می خواهد تا آخر عمر هم رکورد بشکند.

دختری که با پدر داماد ازدواج کرد!

در رویدادی عجیب، یک دختر یمنی ۱۸ ساله پیشنهاد ازدواج یک جوان را رد کرد تا با پدر او ازدواج کند! داماد بیست ساله یمنی درتشریح این اتفاق گفت: پدر چهل ساله ام به من پیشنهاد کرده بود با دختری که او را نمی شناختم، ازدواج کنم. پس از موافقت من، هفته گذشته با پدر و مادر و عمه ام به خواستگاری رفتیم و حتی قرار شد یک میلیون ریال یمنی معادل ۵ هزار دلار مهریه او باشد، اما آن دختر در آخرین لحظه از ازدواج با من خودداری کرد و خواستار ازدواج با پدرم شد و به صراحت این موضوع را به پدرم اعلام کرد.پدرم نیز مدعی شد که با این ازدواج موافق است و در منزل خانواده دختر ماند تا میزان صحت این پیشنهاد را بیازماید، آن دختر هم جدی بودن خود را ثابت کرد و پس از گذشت چند روز با هم ازدواج کردند!

کشف راز مثلث برمودا در گودال های عمیق سیبری

کشف چند ماه پیش چندین گودال بزرگ و عمیق در منطقه سردسیر سیبری موجی از گمانه زنی ها درباره اساس پیدایش آنها به راه انداخته است.به تازگی گزارشی درخصوص این گودال ها منتشر شده که می توان آن را توضیحی درخصوص پیدایش آنها به شمار آورد. در این گزارش ادعا شده که پیدایش این گودال های مرموز با مثلث برمودا در گوشه دیگری از دنیا در ارتباط است.با این حال دانشمندان دیگری که در این مطالعه حضور ندارند مدعی هستند مکانیسم نهفته در فرآیند پیدایش این گودال ها نمی تواند توضیحی درخصوص مثلث برمودا و قدرت ناپدیدکننده آن ارایه کند. این درحالی است که بسیاری معتقدند مثلث برمودا اساسا وجود خارجی ندارد!در جولای گذشته گودال بزرگ و عمیقی در شبه جزیره "یامال" سیبری کشف شد. این نقطه از جهان تحت عنوان "پایان دنیا" شناخته می شود. پس از مدتی دو گودال مشابه دیگر نیز شناسایی شد. اما درحالی که دانشمندان همچنان درخصوص علت شکل گیری این گودال ها احتمالات فراوانی را مطرح می کنند، معمای پیدایش آنها و ارتباط احتمالی شان با مثلث برمودا همچنان حل نشده باقی مانده است.البته گروهی از دانشمندان روسیه در گزارشی که در نشریه نیچر منتشر کرده اند انفجارات ناشی از گازهای مختلف از جمله هیدرات متان را بی ارتباط با شکل گیری این حفره ها ندانسته اند. آنها در گزارش یاد شده به این نکته اشاره کرده اند که در بستر این گودال ها مقادیر عجیبی از این گاز وجود دارد.در همین حال در آن سوی دنیا محققان به این نتیجه رسیده اند که هیدرات های متان می تواند عامل اصلی ناپدیدشدن کشتی ها و هواپیماهایی باشند که از نزدیکی یا فراز مثلث برمودا باشد و این تشابه دانشمندان را برآن داشته که ارتباطی میان گودال های عمیق سیبری و مثلث برمودا تصور کنند.مثلث برمودا نقطه ای از جهان در اقیانوس اطلس شمالی و در حد فاصل جزایر برمودا، سواحل فلوریدا و پورتوریکوست و گفته می شود هر جنبنده و سیستم حرکتی که از آن عبور می کند ناپدید می شود.

کشف عامل ژنتیکی لکنت زبان

محققان موسسه ملی ناشنوایی و اختلالات ارتباطی آمریکا دریافته‌اند سه ژن مرتبط با نوعی اختلال سوخت و سازی کمیاب می‌تواند عامل بروز برخی موارد لکنت زبان باشد. این کشف می‌تواند به ارائه درمان‌های جدیدی برای بیماریهای گفتاری منجر شود. دو مورد از این ژن‌ها در سلول‌های مغزی به عنوان بخشی از فرآیند بازیافت زباله مورد استفاده قرار می‌گیرد. ژن سوم نقش شناخته شده دیگری ندارد.دکتر جیمز باتی، مدیر موسسه ملی ناشنوایی و اختلالات ارتباطی می‌گوید: این نخستین مطالعه و بررسی انجام شده‌ای است که نشان می‌دهد جهش‌های ژنی خاصی عامل بالقوه لکنت زبان است. به گفته وی، از حدود سه میلیون آمریکایی مبتلا به لکنت زبان، حدود پنج درصد پیش‌دبستانی و یک درصد بزرگسال هستند.پژوهشگران با بررسی دی‌ان‌ای مبتلایان به لکنت زبان و افراد سالم دریافتند افرادی که لکنت زبان ندارند، این جهش‌های ژنتیکی نیز در آنها مشاهده نمی‌شود. پزشکان از سال‌ها پیش می‌دانستند ژنتیک نقش مهمی در ابتلا به لکنت زبان دارد. به گفته پژوهشگران درصورتی که دو نسخه از یک ژن معیوب وجود داشته باشد فرد به این اختلالات دچار می‌شود. این در حالی است که به طور تقریب همه افراد مورد بررسی در این تحقیق فقط یک نسخه از این ژن جهش یافته را داشتند.

بزرگ‌ترین عنکبوت جهان است

عنکبوت جالوت یکی از بزرگ‌ترین عنکبوت‌هاست؛ به این عنکبوت «جالوت پرنده» و «پرنده خوار» هم می‌گویند؛ بدن این عنکبوت ۵ سانتی‌متر و پاهای آن ۳۰ سانتی‌متر است و وزن آن بین ۱۳۰ تا ۱۷۰ گرم است.محل زندگی عنکبوت جالوت در آمازون است در واقع یک عنکبوت بومی آمریکای جنوبی است اما در ونزوئلا هم وجود دارد؛ عنکبوت جالوت یک جانور تهاجمی و سمی است اما سم آن برای انسان خطرناک نیست؛ دارای دو قلاب ۲ سانتی‌متری است که می‌تواند بسیار دردناک باشد و در صورت حمله کردن به انسان، انسان دچار خارش می‌شود و مشکلات تنفسی خواهد داشت.طعمه‌های اصلی این جانور بیشتر کرم‌های خاکی هستند و حشرات بزرگ‌تر از خود، پستانداران کوچک، جوندگان و قورباغه را نیز می‌تواند شکار کند.عنکبوت جالوت ماده بیش از ۱۰ سال عمر می‌کند.

غول‌پیکر‌ترین موش‌های خانگی دنیا

به تازگی تصاویری ترسناک از موش‌هایی بسیار غول پیکر در اطراف خانه‌ها و باغ‌ها در یکی از کشورهای جهان در دنیای وب منتشر شده است. پژوهشگران در خصوص دیده شدن نسل جدیدی از موش‌ها به نامratzillas به مردم جهان هشدار می‌دهنداین موش‌ها بسیار بزرگ هستند و حتی گربه‌ها از آنها فرار می‌کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهند، کار‌شناسان اعتقاد دارند تغییرات ژنتیکی سبب افزایش حجم حثهٔ این موش‌ها شده است این موش‌ها در مسیر فاضلاب زندگی می‌کنند و می‌توانند خطراتی جدی برای سلامت انسان‌ها ایجاد نمایند نخستین بار یک گونه از این موش‌ها در کشور سوئد در یک منزل مسکونی پیدا شده است که باعث ترس و وحشت شدید اهالی آن خانه شده است.کار‌شناسان هشدار می‌دهد، عدم سم پاشی مناسب، افزایش تولید زباله و عدم رعایت راهکارهایی برای مقابله با زاد و ولد موش‌ها می‌تواند در آینده مشکلات فراوانی را برای انسان‌ها در نقاط مختلف دنیا ایجاد کند.

ایدز در کدام کشور متولد شد؟

بررسی ژنتیکی هزاران ویروس بدون لحظه‌ ای شک تائید کرده که ویروس اچ‌ آی‌ وی نخستین بار حدود سال ۱۹۲۰ در کینشازا، پایتخت جمهوری دموکراتیک کنگو ظهور کرد و  از آنجا با کمک شبکه راه‌ آهن استعماری به سایر بخش های آفریقای مرکزی منتقل شد.دانشمندان منشاء بیماری همه‌ گیر ایدز را در یک شهر دوره استعمار شناسایی کرده‌ اند که در آن زمان «لئوپولدویل» نامیده می‌شد و بزرگترین مرکز شهری در آفریقای مرکزی دارای بازار گوشت حیوانات وحشی شکار شده در جنگل های اطراف آن بود.در نهایت سیل عظیمی از عوامل منجر به انتشار این ویروس در میان جمعیت انسانها شده است.این دستاورد بزرگ با بررسی جدید و پیچیده صدها توالی ژنتیکی اچ‌ آی‌ وی از زمان‌ها و مکان های مختلف ممکن شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.