قدس آنلاین: 50 درصد تلفات در جاده‌های استان اصفهان بر اثر واژگونی است که دلیل اصلی آن خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان می‌باشد و رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی فرهنگ صحیح رانندگی در جاده‌ها و تغییر جریان فکری مردم می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند.

رسانه‌ها در جهت‌ فرهنگ‌سازی رانندگی صحیح در جاده‌ها تلاش کنند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اعلام این خبر و بیان اینکه رسانه‌ها به عنوان یک بسیج عمومی می‌بایست در اطلاع‌رسانی به مردم تلاش کنند، گفت: روزانه به صورت متوسط 6 نفر در جاده‌های کشور بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست میدهند که در بیش از 4 نفر، علت حوادث عامل انسانی است و رسانه‌ها می‌توانند در این خصوص با تغییر جریان فکری مردم و فرهنگ‌سازی صحیح رانندگی در جاده‌ها در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای نقش بسزایی را ایفا کنند.

محمود محمودزاده به اهمیت اطلاع‌رسانی صحیح از سوی رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: اخباری که وارد رسانه‌ها می‌شود قبل از انتشار می‌بایست کنترل و صحت آن اثبات شود و اگر خبری به صورت غلط انتشار یابد باعث انحراف افکار عمومی خواهد شد و جبران ناپذیر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ادارات راه و شهرسازی در استانها در مقیاس کشوری پیچیده‌ترین و پرمسئولیت‌ترین دستگاه اجرایی در استان می‌باشند گفت: ساخت و نگهداری راهها، تهیه و نظارت بر طرحهای توسعه شهری، ساخت ساختمانهای عمومی و دولتی، مالکیت زمینهای دولتی و برنامه‌ریزی و ساخت مسکن را از مهمترین وظایف حاکمیتی این اداره کل عنوان کرد. وی افزود: راه و شهرسازی یکی از پرمخاطب‌ترین دستگاههای دولتی است که با اقشار مختلف مردم و دستگاههای اجرایی در ارتباط است.

وی با اشاره به خدمات حوزه شهرسازی و معماری گفت: 107 شهر در استان اصفهان وجود دارد که 98 شهر آن داری طرح جامع می‌باشد. محمودزاده همچنین تعیین و تغییر کابری اراضی را از مهمترین وظایف حوزه شهرسازی و معماری این اداره کل دانست و ادامه داد: در بخش مسکن این اداره کل بعد از تهران با 216 هزار واحد مسکن مهر بیشترین آمار ساخت مسکن در کشور را به خود اختصاص داده است و تاکنون 75 درصد واحدها تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان به دهه ایمنی راهها اشاره کرد و گفت: 25-14 آبان‌ماه با هدف مورد توجه قرار دادن موضوع ایمنی در نزد افکار عمومی و تقویت همکاری مردم و دولت در موضوع ایمنی راهها نامگذاری شده است که این اداره کل نیز به طور خاص برنامه‌هایی را در این دهه از جمله ساخت انیمیشن، تهیه کتاب و بروشور ویژه کودکان و فرهنگ‌سازی عمومی، برنامه‌های متنوع اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی و فرهنگی در خصوص ایمنی در دست انجام دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.