"سمیره رجب" وزیر اطلاع رسانی و سخنگوی دولت بحرین ایران را به دخالت در امور داخلی این کشور متهم و اتهامات واهی جدیدی را علیه تهران مطرح کرد.

ادعای جدید سخنگوی دولت بحرین علیه ایران

به گزارش  تسنیم به نقل از پایگاه خبری صوت المنامه، "سمیره رجب" وزیر اطلاع رسانی بحرین و سخنگوی دولت این کشور اعلام کرد، بحرین از دخالت مستقیم ایران در امور دولت رنج می‌برد و بسیاری از شبکه‌های ماهواره‌ای مورد حمایت ایران، مستقیماً دولت بحرین را هدف قرار می‌دهند.

رجب در یک گفتگوی تلویزیونی با بیان اینکه وزارت اطلاع‌رسانی بحرین تحرکات ایران برای هدف قرار دادن بحرین و کشورهای عربی را رصد کرده است، ادعا کرد: این شبکه‌ها تمامی مرز‌های رسانه‌ای را زیرپا گذاشته و در راستای تخریب چهره دولت بحرین عمل می‌کنند.

وی ادامه داد،‌ دولت بحرین برای محافظت از فرزندانش در برابر افراط‌گرایی دینی و مذهبی به قدرت و رویارویی نیاز دارد، ایران از طریق اندیشه و عقیده به میان اعراب شیعه نفوذ می‌کند، این کشور از مذهب شیعه برای نفوذ به کل کشورهای عربی استفاده می‌‌کند.

این در حالی است که سرکوب آزادی‌های مذهبی در بحرین با ورود به ایام محرم شدت گرفته است و سانسور شدیدی در رسانه‌های این کشور در برخورد با معارضان حاکم است.  رژیم آل‌خلیفه از یک سو تمامی آزادی‌های مدنی شهروندان خود را سرکوب کرده و از سوی دیگر سعی دارد با برگزاری انتخابات پارلمانی که معارضان با تحریم کردن هرگونه مشارکت در آن، صوری و نمایشی بودن آن را فاش کرده‌اند، از خود چهره‌ای دموکراتیک به جهانیان نشان دهد.

رجب همچنین در ادامه گفت: کشورهای عربی می‌دانند رسانه یک سلاح خطرناک است و برای اشغال منطقه از آن استفاده می‌شود، اما اراده سیاسی واقعی برای مقابله با آنچه ایران در منطقه انجام می‌دهد، وجود ندارد.

وزیر اطلاع‌رسانی بحرین با طرح اتهامات علیه ایران ، رسانه های ایران خطرناک قلمداد کرد و خواستار مقابله با آن شد و تاکید کرد : رسانه‌های عربی برای مواجهه با رسانه‌های ایران نیاز به اراده سیاسی، بودجه زیاد و طرز تفکر حرفه‌ای هستند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.