علی عسکری در این همایش که در سالن شهید مدرس وزارت اقتصاد برگزار شد، گفت: با اجرای طرح جامع مالیاتی، نحوه نظارت بر فعالیت کارکنان،‌ متناسب با ریسک آنان و طبقه بندی که در این زمینه ایجاد می شود ، خواهد بود.

طرح جامع مالیاتی و نحوه نظارت بر فعالیت کارکنان

به گزارش واحد مرکزی خبر ، وی افزود : کارکنان سازمان از جهات گوناگونی همچون حسن انجام کار، دقت در کار، روش های انجام کار، زمان انجام کار و ... مدیریت خواهند شد.
عسکری با بیان اینکه نظام مالیاتی کشور در دوره تحول به سر می برد،‌ گفت: این تحول باید در همه ابعاد صورت گیرد و انسجام تحولات حوزه های مختلفی همچون حوزه نرم افزاری،‌سخت افزاری و اصلاحات ساختاری را شامل می شود و در نهایت بالندگی و تعالی سازمان را در پی خواهد داشت.
عسکری ، یکی از مهم ترین رسالت های نظام مالیاتی را که حتی در برنامه های کلان و اسناد بالادستی به آن اشاره شده است ، مقوله ارتقای سلامت نظام اداری و جلوگیری از فساد بیان کرد.
وی گفت : تمام تلاش ما باید این باشد که از ایجاد دامنه انحراف جلوگیری کنیم و از هر اقدام پیشگیرانه ای در جهت تحقق سلامت همکاران بهره ببریم.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با ذکر این مطلب که سازمان امور مالیاتی جزو معدود دستگاه هایی است که ارکان مختلف نظارتی در آن پیش بینی شده است ، اظهار داشت : وجود دادستانی انتظامی مالیاتی در حکم دستگاه قضایی، هیات عالی انتظامی، شورای عالی مالیاتی در حکم دستگاه مقننه ، حراست و دفتر مدیریت عملکرد در کنار ارکان اجرایی این سازمان، نشان از اهمیت مقوله نظارت و کنترل در این دستگاه دارد.
وی ادامه داد: نظام مالیاتی سیستمی است که همواره در معرض تهدید و انحراف است؛ اما با این وجود عمده همکاران این سازمان با پاک دستی و سلامت و صداقت انجام وظیفه می کنند.
عسکری گفت: قانون خدمات کشوری فرصت مناسبی برای تقویت نظارت و کنترل دستگاه مالیاتی ایجاد کرده است تا فارغ از ارکان پیش بینی شده، بتوانیم با سرعت و جدیت با هر گونه تخلف برخورد کنیم.
هدف از نظارت، بالا بردن شأن اجتماعی کارکنان  است
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: هدف مدیریت سازمان از تقویت شیوه های نظارتی ، بالا بردن شأن اجتماعی کارکنان و حاکم کردن سلامت در نظام مالیاتی است که این امر،‌ در نهایت ارتقای شأن سازمان را در پی خواهد داشت.
علی عسکر تاکید کرد : سازمان امور مالیاتی باید در نزد مردم ، یک سازمان کارآمد،‌اثرگذار و پاک باشد و لازمه تحقق این امر نیز ارائه آموزش های لازم، ارزش گذاری ها، تشویق کارکنان صدیق و سالم و برخورد با همکاران خاطی است.
عسکری، آگاه سازی مودیان را یکی دیگر از رسالت های سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد: آگاهی و اطلاع رسانی به مودیان درخصوص تکالیف قانونی شان، از بروز فساد در دستگاه مالیاتی جلوگیری می کند و تجربه و بررسی ها نشان می دهد که عمده تخلفات از فقر آگاهی مودیان نسبت به قوانین ناشی شده است.
وی با تاکید بر اینکه بازرسان، بازوان نظارتی سازمان هستند، تصریح کرد : ملاک عمل بازرسان سازمان باید قانون باشد و همه ارکان نظام مالیاتی باید در مسیر قانون حرکت کنند.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در پایان یادآور شد: بحث بازرسی و نظارت از باب امر به معروف و نهی از منکر و همچنین به عنوان یک رسالت مقدس نیز دارای اهمیت اساسی است؛ هر چند در مرحله نخست،‌وظیفه بازرسان سازمان، امر به معروف و انجام اقدامات پیشگیرانه تعریف شده است.
در این همایش، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، دادستان کل کشور، گلمکانی ، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی،مهندس علاسوندیان، معاون اداره کل نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور ، آرضایی، دادستان انتظامی مالیاتی و جمعی از مدیران سازمان و همچنین بازرسان انتخابی موضوع تبصره یک ماده 91 قانون مدیریت خدمات کشوری حضور داشتند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.