نیروهای دولتی عراق روز چهارشنبه اعلام کردند که در جریان عملیات نظامی جدید موفق به پیشروی در بخش های شمالی عراق و رسیدن به حدود 2 کیلومتری شهر 'بیجی' در استان 'صلاح الدین' شده اند.

پیشروی های نیروهای عراقی به سوی شهر بیجی در استان صلاح الدین
 

به گزارش شبکه خبری 'اسکای نیوز'، هدف از اجرای این عملیات، آزادسازی تاسیسات نفتی بیجی، بزرگترین پالایشگاه نفتی این کشور، از محاصره گروه تکفیری داعش بوده که از ژوئن شروع شده است.

نیروهای دولتی عراق با پشتیبانی نیروهای مردمی و بالگردهای رزمی ارتش به منظور بازپس گیری شهر بیجی که در فاصله 200 کیلومتری شمال بغداد پایتخت قرار دارد، از سوی یک منطقه بیابانی به سوی غرب بیجی پیشروی کرده اند.

به گفته یک سرهنگ ارتش عراق، نیروهای ارتش قصد دارند با قطع مسیر تدارکاتی تروریست ها که اکنون پالایشگاه نفتی بیجی را به محاصره درآورده اند، جاده منتهی به شهر 'موصل' را از تروریست ها بازپس گیرند.

تروریست های گروه تکفیری داعش در تهاجمی که از ماه ژوئن در بخش هایی از شمال عراق آغاز شد، شهر بیجی را اشغال و تاسیسات نفتی واقع در اطراف آن را محاصره کردند. اما به رغم حملات مکرر و انفجارهای انتحاری، تاکنون نتوانسته اند بر نیروهای دولتی مستقر در داخل این مجتمع نفتی فایق آیند.

این سرهنگ ارتش عراق که می خواست ناشناس بماند، افزود که در جریان این پیشروی ها، 6 روستا را پس گرفتیم و اکنون در فاصله 2 کیلومتری شهر بیجی قرار داریم.

شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین است.

در همین حال شبکه خبری 'اسکای نیوز' روز چهارشنبه گزارش کرد که در حملات هوایی شبانه ائتلاف آمریکایی ضد داعش به مواضع و پایگاه های این گروه تروریستی در شهر 'موصل' و اطراف آن در استان 'نینیوا' در شمال عراق، حدود 30 عنصر این گروه تکفیری کشته شدند.

موصل مرکز استان 'نینوا' در شمال عراق نخستین شهری بود که در نتیجه تهاجم گسترده ماه ژوئن گروه داعش به طور کامل اشغال شد و پس از آن این گروه تروریستی، بخش های گسترده ای از استان های 'نینوا'، 'صلاح الدین'، 'کرکوک'، 'دیاله' و 'الانبار' را به اشغال خود درآورد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.