هفتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در محل استانداری تبریز برگزار شد که اعضای حاضر در جلسه از مباحث مهمی همچون ایرادات قانون مالیات های مستقیم، سرمایه گذاری خارجی در استانٰ مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی در آذربایجان شرقی و ... بحث کردند.

حذف مجازات حبس برای مجرمان مالیاتی تولیده کننده و صنعتگر

به گزارش خبرنگار مهر، هفتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی در محل استانداری برگزار شد.

 استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم افزایش سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در استان گفت:در خصوص تامین زیرساخت های لازم برای منطقه ویِژه اقتصادی سهلان هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی در همین راستا اظهار داشت: اگر مطمئن باشیم که سرمایه گذاران توانمند داخلی و خارجی در این منطقه سرمایه گذاری می کنند تا دو ماه تمامی زیرساخت های لازم را تامین می کنیم.

 جبارزاده با تاکید مجدد بر واگذاری زمین های منطقه اقتصادی سهلان به سرمایه گذاران ویِژه ادامه داد: سرمایه گذاری ویژه در این منطقه نه تنها در اقتصاد استان بلکه در شکوفایی اقتصادی کشور موثر خواهد بود.

تامین زیرساخت های خدماتی منطقه سهلان تا پایان سال جاری به اتمام می رسد

بهروز وطن پرست، مدیر منطقه ویژه اقتصادی سهلان نیز در ادامه این جلسه گفت: متاسفانه اکثر متقاضیان سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سهلان را مشاغل و صنوفی از قبیل مبل سازی و ... تشکیل می دهند در حالی که برترین اولوی این منطقهٰ سرمایه گذاری های خارجی و مدرن است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: عملیات اجرایی زیرساخت های خدماتی این منطقه تا پایان ماه جاری شروع و تا پایان سالجاری به اتمام می رسد،

وطن پرست همچنین تصریح کرد: زمین های این منطقه ویژه اقتصادی پس از تعیین قیمتٰ از ابتدای سال ۹۴ به متقاضیان واگذار خواهد شد.

شهرک سرمایه گذاری جدیدی در اطراف احداث نمی کنیم/ سرمایه گذاران در بعثت مشمول معافیت مالیاتی هستند

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی یز در ادامه جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه فعلا قصد نداریم شهرک صنعتی جدیدی احداث کنیم ادامه داد: قبل از صدور جواز تاسیس فعالیت تولیدی و سرمایه گذاری، باید اهلیت متقاضیان مشخص شود.

محمد علی عسگری با تاکید بر لزوم افزایش سرمایه گذاری خارجی در شهرک های صنعتی استان تصریح کرد: در حال حاضر امکان احداث شهرک صنعتی دیگری در اطراف تبریز وجود ندارد و با توجه به اینکه ظرفیت شهرک سرمایه گذاری خارجی استان تکمیل شده است در حدود ۱۵۰ هکتار از اراضی شهرک صنعتی بعثت به سرمایه گذاران خارجی واگذار می شود.

عسگری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شهرک صنعتی بعثت یکی از بهترین مزیت های آذربایجان شرقی است ادامه داد: سرمایه گذاری در این منطقه مشمول معافیت مالیاتی خواهد بود.  

شایان ذکر است یکی از اعضای شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی از قانون مالیات های مستقیم به شدت انتقاد کرد و گفت : مجازات حبس و شلاق تعزیری برای تولید کنندگان و صنعتگران مناسب نیست و تداوم این امر باعث خواهد شد که شکوفایی و توسعه اقتصادی کشور با مشکل مواجه شود.

ارسلان فتحی پورٰ، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز از حذف مجازات حبس برای تولیدکنندگان و صنعتگران به خاطر جرایم مالیاتی خبر داد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.