قدس آنلاین: شهرکرد: مدیر کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری از رفع 500 نقطه حادثه خیز جاده های سراسر استان خبر داد .

حذف 500 نقطه حادثه خیز جاده های سراسر استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد؛ قاسم قاسمی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: عامل انسانی 75 درصد از حوادث و تصادفات جاده ای  را در برمی گیرد.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست سال گذشته 238 نفر ناشی از تصادفات جاده ای در سطح استان کشته شدند خاطرنشان کرد: با اقدامات بسیار خوبی که در سال جاری صورت گرفت این آمار در شش ماهه نخست امسال کاهش چشمگیری داشته است .

مدیر کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری برطرف کردن 50 پیچ پر خطر در جاده های 9 شهرستان استان، هزار و 200 کیلومتر خط کشی مجدد جاده ها، بهبود وضعیت روشنایی تونل های استان، لکه گیری 1100 متر از راه های اصلی، فرعی و روستایی ، تعمیر 500 دهانه آبرو و همچنین نصب 5 هزار تابلوی ایمنی از جمله اقدامات این اداره در قالب 13 اکیپ امانی و 10 اکیپ پیمانی در شش ماهه اول سال جاری جهت کاهش حوادث جاده ای بوده است.

قاسم قاسمی  اعتبارات عمرانی  اخذ شده سال جاری  اداره کل راه و شهرسازی استان را 95 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: سال گذشته اعتبارات اخذ شده توسط این اداره کل 80 میلیارد تومان بوده است که امسال با پیگیری های استاندار چهارمحال و بختیاری اعتبارات استان نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته است .

وی با اشاره به اینکه درصد بالایی از راه های روستایی استان آسفالت شده است تصریح کرد: در چهارمحال و بختیاری تنها راه مواصلاتی به دهستان موگویی به طول 120 کیلومتر و جاده امام زاده قادر واقع در شهرستان لردگان به طول 12 کیلومتر احداثی جدید نیاز به بازسازی و آسفالت دارند که در حال حاضر با تخصیص اعتبارات به این راه ها تاکنون 70 کیلومتر از راه دهستان موگویی و و 40 درصد از جاده امامزاده قادر بازسازی و آسفالت شده است که  امیدواریم  تا نیمه نخست سال 94 عملیات بازسازی و آسفالت این دو جاده به اتمام برسد .

قاسمی تصریح کرد: در شش ماهه اول امسال 180 کیلومتر از راه‌های اصلی و روستایی استان مجددا روکش آسفالت شدند که بیش از 200 تن آسفالت برای بازسازی این محورها استفاده شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری به اهمیت محور ترانزیتی بروجن- لردگان اشاره کرد و گفت: 115 کلیومتر احداث باند دوم این مسیر در حال اجراست که پیش بینی می‌شود 60 کیلومتر آن تا پایان سال جاری و 55 کلیومتر باقی مانده تا نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.