دبیر شورای عالی فضایی کشور با تاکید بر تمایل نظام و دولت تدبیر و امید به ادامه تلاش های علمی در عرصه فضا گفت: کشورهای منطقه می توانند تولیدات فنی فضایی خود را از پایگاه پرتاب جمهوری اسلامی ایران به فضا پرتاب کنند.

کشورهای منطقه تولیدات فضایی خود را از ایران پرتاب می‌کنند

محمد شریعتمداری در گفتگو با خبرنگار مهر، از تداوم برنامه اعزام انسان به فضا طبق برنامه 10 ساله سند فضایی ایران خبر داد و گفت: تغییر رویکرد برنامه های فضایی ایران با هدف تغییر زمان بندی پروژه ها صورت خواهد گرفت.

دبیر شورای عالی فضایی کشور با تاکید براینکه منظور از تغییر اولویتهای برنامه فضایی ایران، تغییر در زمان پروژه ها است، افزود: یکی از اهداف برنامه 10 ساله سند فضایی کشور اعزام انسان به فضا است که این هدف متوقف نمی شود.

وی با اشاره به مسیرهای طی شده برای تحقق این هدف گفت: تاکنون اعزام موجود زنده کوچک با حجم کوچکی از کپسول زیستی با موفقیت به انجام رسیده و این مسیر همچنان تا تحقق اعزام انسان به فضا ادامه می یابد.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: هم اکنون در حال تدوین برنامه زمان بندی و بازنگری در برنامه 10 ساله فضایی کشور با هدف نگاه کاربردی به موضوع فضا و تسریع در امر توسعه متوازن کشور با استفاده از این فناوری هستیم؛ کمیسیون راهبردی شورای عالی فضایی در حال تدوین این برنامه است که به محض نهایی شدن به تصویب شورای عالی فضایی خواهد رسید.

شریعتمداری با اشاره به برنامه های ایران برای همکاری سازنده با کشورهای منطقه در حوزه فناوری صلح آمیز فضایی گفت: تلاش می کنیم پایانه هایی که در نقاط جغرافیایی بی بدیلی از جمهوری اسلامی ایران واقع شده اند و نقاط مشابه در سایر کشورهای همسایه ندارند به اشتراک گذاشته شوند.

دبیر شورای عالی فضایی کشور با بیان اینکه این همکاری در آینده نزدیک در قالب شرکت ها و سازمانها و نهادهای فعال در این عرصه اجرایی می شود ادامه داد: در راستای این همکاری سازنده، کشورهای منطقه می توانند تولیدات فنی فضایی خود را از پایگاه پرتاب جمهوری اسلامی ایران به فضا پرتاب کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • samii IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    2 0
    باسلام تولیدات فضایی منطقه شامل تریاک فضایی ازافغانستان فروئین فضایی ازپاکستان فندوق ترکی فضایی داعش عراقی شترعرب ازعربستان است لطف کنیددراولین فرصت انهارابه فضاببرید خداحافظ