رئیس سازمان نوسازی وتجهیز مدارس کشور گفت : استفاده ازبخاری های معیوب وغیراستاندارد در مدارس سراسر کشور ممنوع است.

استفاده از بخاری غیراستاندارد در مدارس ممنوع است

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از ایرنا، 'مرتضی رئیسی' عصر روزشنبه در جمع مدیران مدارس شهرستان بوکان استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس را از اولویت های آموزش وپرورش دانست وافزود: وزارت آموزش وپرورش به همه مدارس کشور اعلام کرده که درمدارس از بخاری های استاندارد استفاده کنند.

وی گفت : این وزارتخانه برای تهیه بخاری های استاندارد وایمن هیچ مشکلی نداشته واعتبارات کافی نیز دراین زمینه وجود دارد.

رییسی اضافه کرد : سه هزار میلیارد ریال برای استاندارد سازی بخاری های مدارس وجمع آوری بخاری های نفتی وگازی برای سال 93 اختصاص داده شده است.

وی با اشاره بوجود 53 میلیون مترمربع فضای آموزشی درکشور اظهارکرد: در حال حاضر دو سوم از فضاهای آموزشی در کشور ایمن است بطوریکه در حوادث غیرمترقبه کشوری به عنوان پایگاه های امداد، نجات واسکان های فصلی مورد استفاده قرار می گیرند.

وی در مورد امکانات موجود درمدارس کشور گفت : به دلیل وجود امکانات کافی ورایگان درمدارس سراسر کشور هیچ دانش آموزی بدلیل نبود امکانات ازتحصیل محروم نشده و در این زمینه تمام امکانات برای مناطق محروم نیز تدارک دیده شده است.

رئیسی درمورد کمک خیرین به آموزش وپرورش نیز افزود: خیرین مدرسه ساز با فعالیت های خیرخواهانه خود در ساخت مدارس در مناطق محروم کشور، عمده مشکلات آموزش و پرورش را در حوزه تامین فضای آموزشی در این مناطق را بدوش کشیده و آنرا حل کرده اند.

نماینده مردم بوکان درمجلس شورای اسلامی نیز دراین آیین گفت: استان آذربایجان غربی از لحاظ سرانه فضای آموزشی در رتبه 28 کشوری قرار دارد و شهرستان بوکان نیز در میان شهرستانهای استان رتبه آخر را از لحاظ سرانه فضای آموزشی به خود اختصاص داده است.

محمد قسیم عثمانی گفت: میانگین سرانه دانش آموز در مدارس این شهرستان در مقطع ابتدائی ودبیرستان 40نفر و درمدارس راهنمایی 36 نفر است.

وی با اعلام اینکه در سال های گذشته عدالت در توسعه فضاهای آموزشی در بوکان رعایت نشده است اظهار کرد: این بی عدالتی باعث شده که تمام مدارس شهرستان به غیر از یک مدرسه همگی به صورت دو شیفته اداره شوند.

وی گفت : برای یک شیفته کردن مدارس بوکان به 420 کلاس درس نیاز است.

شهرستان بوکان با 43 هزار دانش آموز دو هزار و 850 نفر فرهنگی، 346 مدرسه با یک هزار و 635 کلاس درس در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.