سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: واگذاری اموال و املاک دولتی آموزش و پرورش به بخش خصوصی کار غیرقانونی است.

واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی غیرقانونی است

 به گزارش قدس آنلاین قاسم جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در قانون بودجه سال 93 و برنامه پنجم توسعه آمده است که آموزش و پرورش می تواند از ظرفیت خالی مدارس غیردولتی استفاده کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دوستان ما در آموزش و پرورش نام این قانون را بسته حمایتی از مدارس غیر دولتی گذاشته اند، ادامه داد: به این معنا که در یک مدرسه غیردولتی که دارای صندلی خالی است می توانند از دانش آموزان مدارس دولتی که در مدارس با تراکم بالا تحصیل می کنند، استفاده کرده و سرانه هر دانش آموز را از وزارت آموزش و پرورش بگیرند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در این میان دوستان در آموزش وپرورش بر عکس عمل و اموال و املاک دولتی را به بخش خصوصی واگذار کرده اند، حال آنکه قانون اجازه چنین کاری نداده و این کار غیرقانونی است.

جعفری یادآورشد: مشخص نیست که واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی با چه مکانیزمی صورت می گیرد و آیا معلمان شاغل در این مدارس آموزش های لازم را گذرانده اند؟

وی افزود: در برخی موارد شنیده شده که شورای روستا، مدرسه دولتی را که به بخش خصوصی واگذار شده قفل کرده، زیرا نگران این هستند که سال آینده از دانش آموزان شهریه تحصیل در این مدرسه گرفته شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به نظر می رسد دوستان در آموزش و پرورش قانون را در ارتباط با استفاده از ظرفیت خالی مدارس غیردولتی درست متوجه نشده و یا نخواسته اند قانون را درست اجرا کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ولی دانش آموز IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    3 0
    در شهرستان گناوه مدارس دولتی دخترانه محدثه و پسرانه امیرالمومنین(ع)به بخش خصوصی اجاره داده شده و مدارک اموزگاران به کار گرفته شده هیچ ارتباطی به آموزش ابتدایی ندارد
  • احمدی IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    2 0
    در شهرستان گناوه تابلوی دبستان دولتی امیرالمومنین(ع)به دبستان غیر انتفاعی آینده سازان جنوب تغییر کرده است
  • علیرضا IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    1 0
    سلام در تمامی کشورهای پیشرفته و حتی در اکثر کشورهای خاورمیانه در اموزش و پرورش خصوصی سازی انجام گرفته است. و در 75 یا 80 درصد سیستم اموزش خصوصی شده است.البته خصوصی سازی اسیب هایی دارد که بویژه ازمنظر ارمانهای فرهنگی انقلاب اسلامی باید بررسی شده و برطرف شوند.ولی اسیب شناسی و برطرف کردن نقایص منافاتی با خصوصی سازی اموزش و پرورش ندارد.لازم به ذکر است که مدارس اخیر مصداق خصوصی سازی محسوب نمی شوند و تنها واگذاری مشرط و حساب شده مدارس دولتی انجام گرفته است .اما در یک کلام بخش خصوصی همواره موفق تر از بخش دولتی بوده است که عرصه تعلیم و تربیت نیز از این قاعده مستثنا نیست.در سنت اصیل ایرانی اسلامی ما نیز نظام تعلیم و تربیت اکثرا غیر دولتی بوده است و اوقاف همواره یکی از پشتوانه های مدارس محسوب می شدند. والله ولی التوفیق