قدس آنلاین: تبریز: سندهای تدبیر توسعه سلامت و ICT استان آذربایجان شرقی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به تصویب رسید.

سند تدبیر توسعه بخش‌های سلامت و ICT آذربایجان‌شرقی تصویب شد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، در این جلسه که به ریاست استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد، سند تدبیر توسعه بخش سلامت استان در پنج هسته کلیدی شامل ارتقای نظام ارایه خدمات سلامت، استانداردسازی و افزایش کیفیت خدمات بهداشتی درمانی، بهبود سبک زندگی، عملیاتی کردن قطب منطقه‌ای پیوند عضو در تبریز و توسعه و تجاری‌سازی فناوری زیست‌پزشکی با رای موافق اکثریت اعضای شورای برنامه‌ریزی تصویب شد.

سند تدبیر توسعه فناوری‌های نوین و ICT استان شامل پنج هسته کلیدی به نام‌های اصلاح و بهبود نظام اداری، تاسیس منطقه ویژه علم و فناوری، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، ارتقای امنیت فضای تبادل اطلاعات و توسعه خدمات الکترونیک مورد تصویب قرار گرفت.

در این جلسه کلیات سه طرح سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری شامل ایجاد کمپ گردشگری در روستای بادامیار آذرشهر، احداث سفره‌خانه سنتی در باسمنج و ایجاد دهکده تفریحی در حاشیه سد علویان مراغه به تصویب رسید.

استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه با اشاره به ارایه آمار واحدهای صنعتی استان در سند توسعه بخش ICT گفت: متاسفانه در این خصوص آمارهای غیرواقعی ارایه می‌شود و بر خلاف این آمارها بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی ما دچار مشکل هستند یا تعطیل شده‌اند.

جبارزاده افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت اخیرا طرح پایش واحدهای صنعتی را شروع کرده است که در صورت اتمام آن آمار واقعی از تعداد واحدهای صنعتی و تولیدی استان به دست خواهد آمد.

وی با اشاره به جلسه اخیر مسئولان و نمایندگان استان با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، گفت: در این جلسه مطالب خوبی در خصوص ارتقای سهم استان از اعتبارات مطرح شد که لازم است مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط تحقق آنها را به طور جدی پیگیری کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.