همزمان با نهم محرم الحرام موج سوگواران تاسوعایی در قالب دسته های سینه زنی روز دوشنبه در خیابانهای منتهی به حرم مطهر امام رضا(ع) روانه این مکان مقدس شد.

موج سوگواران تاسوعا به سوی حرم امام رضا(ع) روانه شد


به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، همزمان با طلوع خورشید صبح تاسوعا بیرقهای سبز، سیاه و قرمز مزین به نام شهدای کربلا در مقابل هیاتها برافراشته شد و نوحه خوانی ذاکران اهل بیت(ع) همراه با نواختن شیپور و طبل و سینه زنی و زنجیرزنی عزاداران آغازگر مراسم سوگواری سالروز شهادت قمر بنی هاشم شد.

تاسوعای امسال هشت هزار هیات مذهبی از مساجد و تکایای شهرها و روستاهای اقصی نقاط خراسان رضوی رهسپار خیابانهای و کوچه ها شده اند و مردم سوگوار نیز در کنار مسیر همراه با عزاداری آنان اشک ماتم می ریزند.

همزمان با حرکت دسته های سینه زنی و زنجیرزنی ایستگاههای صلواتی برای توزیع نذری دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در هر خیابان مستقر شده تا عزاداران را به شیر، شربت، شله زرد، چای و... میهمان کند.

در مشهدالرضا از صبح امروز حرکت دسته های عزاداری از گوشه و کنار شهر آغاز شده که مقصد همه آنها حرم مطهر امام رضا(ع) است.

دسته ها پس از سینه زنی و زنجیرزنی در خیابانها و سوگواری در عزای شهدای کربلا به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند و در آنجا طی ویژه برنامه خاص همراه با مرثیه سرایی، نوحه خوانی و سخنرانی، این رویداد جانگداز را به ساحت مقدس حضرت رضا(ع) تسلیت می گویند.

هیاتهای مذهبی پس از اقامه نماز ظهر میهمان سفره کریمانه حرم مطهر امام رضا(ع) هستند و از غذای متبرک آن بارگاه حضرت متنعم می شوند.

همچنین ظهر تاسوعا برخی مساجد، تکایا یا منازل شخصی در مشهد غذای نذری بین عزاداران توزیع می کنند و در این روز همه مردم شهر میهمان سفره امام حسین(ع) هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.