پیشنهاد سردبیر

یکسری مکالمات فاش شده حاکی از آن است که در حین اعتراضات ماه آگوست سال جاری میلادی به رفتار تبعیض‌آمیز پلیس آمریکا، دولت این کشور به پلیس اجازه داده بود تا بر فراز آسمان «فرگوسن» میسوری منطقه پرواز ممنوع به وجود آورد.

پلیس آمریکا بر فراز شهر «فرگوسن» منطقه پرواز ممنوع ایجاد کرده بود


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یکسری اسناد فاش شده نشان می‌دهد که دولت آمریکا به مأموران پلیس خود اجازه داده است که به دنبال کشته شدن نوجوان سیاهپوست آمریکایی و اعتراضاتی که متعاقب آن به وجود آمد، بر فراز شهر «فرگوسن» ایالت میسوری منطقه پرواز ممنوع ایجاد کند.

این اسناد نشان می‌دهد که اداره هوانوردی فدرال (FAA)، محدوده هوایی بر فراز این شهر را محدود کرده است تا مانع از آن شود که بالگردهای رسانه‌ها در حین اعتراضات ماه آگوست سال جاری میلادی، تصاویر خبری تهیه کنند.

مدیر اداره هوانوردی فدرال در یکسری از مکالمات تلفنی ضبط شده درباره مأموران پلیس منطقه سنت لوئیس که آسوشیتدپرس به آنها دست پیدا کرده است، می‌گوید: آنها در نهایت پذیرفتند  که رسانه‌ها را دور نگه دارند اما نگرانی اندکی درباره دیگر چیزهایی که ممکن است رخ دهد، داشتند.

جدیدترین افشاگری درباره ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز فرگوسن نگرانی‌هایی را درباره نقض حقوق قانونی خبرنگاران در آمریکا به وجود آورده است.

این اسناد فاش شده در تناقض با ادعاهای پلیس منطقه سنت لوئیس است که به دلیل واکنش سرسختانه به اعتراضات مورد انتقاد قرار گرفته است.

مقامات پلیس آمریکا مدعی هستند که آنها به منظور واکنش به گلوله‌هایی که به سمت بالگرد پلیس شلیک می‌شد خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع شدند.

موجی از تیراندازی‌‌های مرگبار پلیس آمریکا، بحث‌های داغی را درباره خشونت پلیس در آمریکا مطرح کرد. در ماه آگوست سال جاری میلادی «مایکل براون» نوجوان سیاهپوست 18 ساله آمریکایی توسط گلوله پلیس سفیدپوست آمریکایی به نام «دارن ویلسون» جان خود را از دست داد.

کالبدشکافی‌ وی نشان داد که دستکم 6 مرتبه به او تیراندازی شده بود که دو مرتبه آن به سرش بود و این در حالی است که شاهدان ماجرا می‌گویند که براون دستان خود را به نشانه تسلیم بالا آورده بود.

مرگ براون به تنش‌ها در فرگوسن دامن زد و تظاهرات گسترده‌ای برای چندین روز در این شهر برگزار شد و معترضان خشم خود را به خشونت پلیس و رفتار تبعیض‌آمیز آنها نشان دادند.

طبق گزارش شورای مطالعات سیاست پلیس، پلیس آمریکا به طور میانگین سالانه به یکهزار نفر تیراندازی می‌کند و آنها را می‌کشد که یک نفر از هر چهار نفر آنها غیرمسلح هستند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.