قدس آنلاین - محسن رنگیان: نرم افزار چراغ قوه‌ی نصب شده بر روی گوشیتان، می تواند از شما جاسوسی کند.

جاسوسی در گوشی‌ها با نرم افزار چراغ قوه + نام نرم‌افزارها

به گزارش گره دانش و فناوری قدس آنلاین، به نقل از یک شرکت امنیتی، اگر شما از یک نرم افزار چراغ قوه رایگان (آندروید، iOS و یا ویندوز) بر روی گوشی خود استفاده می کنید، ممکن است اطلاعات شخصی شما در معرض جاسوسی قرار گرفته شده باشد.

برنامه های چراغ قوه عمدتا از حسگرهای فلش صفحه نمایش گوشی برای روشنایی استفاده می کنند که این کار ممکن است به برنامه اجازه دهد تا به صورت مخفی به ضبط اطلاعات شخصی کاربر، شامل پیام ها، جزییات صاحب گوشی و شماره‌ی مخاطبین پرداخته و بعدا این اطلاعات را به شرکت های تبلیغاتی یا بازاریاب ها برای دنبال کردن عادت های خرید مشتریان، بفروشند.

به گفته‌ی شرکت امنیتی SnoopWall، نکته‌ی جالب اینجا است که برنامه های مخرب چراغ قوه در صدر بیش‌ترین دانلودها در فروشگاه‌های گوگل، اپل و ویندوز قرار دارند.

این شرکت می افزاید ۱۰ نرم افزار پر دانلود چراغ قوه در فروشگاه های آندروید، در هنگام نصب به دنبال کسب اجازه برای دسترسی به اطلاعات حساس شخصی کاربر هستند.

این نرم افزارها شامل Super Bright LED flashlight, Brightest Flashlight Free, Tiny Flashlight + LED, Flashlight, Brightest LED Flashlight, Color Flashlight, High Powered Flashlight, Flashlight HD LED and Flashlight: LED Torchlight می باشند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منصور IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    3 0
    شما یه نرم افزار امن معرفی کنید