به گفته دیپلمات های مستقر درسازمان ملل، انگلیس ، امریکا وفرانسه پیشنهاد کرده اند که گروه تندروی انصارالشریعه لیبی در لیست سیاه تحریم هایی قرار گیرد که برای القاعده وضع شده است .

پیشنهاد سه عضو دائم شورای امنیت برای اعمال تحریم علیه یک گروه لیبی

 

به گزارش  ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز ازنیویورک، این دیپلماتها به شرط عدم افشای هویت خود گفتند : تمامی 15 عضو کمیته تحریم های القاعده درشورای امنیت موافقند که نام این گروه در نوزدهم نوامبر به این لیست اضافه شده وانصار الشریعه درمعرض تحریم تسلیحاتی، ممنوعیت جهانی مسافرت ومسدود شدن دارایی ها قرارگیرد.

گری کوینلن نماینده استرالیا رئیس دوره ای شورای امنیت درماه جاری به خبرنگاران گفت: اعضای شورا احتمال گسترش تحریم های سازمان ملل برای هدف قراردادن تضعیف کنندگان ثبات لیبی را مورد بررسی کلی قرارخواهند داد.

وی پس ازیک نشست شورای امنیت درمورد لیبی ومسائل دیگر گفت: ' یکی از این مسائل تحریم ها است. '

نماینده استرالیا اضافه کرد که گسترش دامنه تدابیر پیش ازاین اتخاذ شده ' به منظور مد نظر قرار دادن افرادی که ممکن است نقشی مخربی درگذار سیاسی ' لیبی داشته باشند یکی از ایده هایی است که وجود دارد.

انصار الشریعه مسبب حمله سال 2012 به کنسولگری امریکا در شهر بنغازی شناخته شده که به مرگ سفیر امریکا منجر گردید.

قدرت های غربی از آن بیم دارند که لیبی به سمت جنگ داخلی حرکت کند چرا که مراجع ذیصلاح دراین کشور قدرت کافی برای مهار شورشیان سابق که به سرنگونی رژیم معمر قذافی کمک کرده اند، ندارند.

لیبی بین قبایل وجناح های سیاسی رقیب تقسیم شده و از دو دولت برخوردار است که هریک خود را مشروع می دانند.

شورای امنیت سازمان از سال 2011 که قذافی از نیروهای امنیتی اش برای سخت گیری در مورد نیروهای طرفدار مردم سالاری استفاده کرد تحت تحریم تسلیحاتی و تحریم های دیگر قرار گرفته است .

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.