قدس آنلاین،الف.زمینی؛ راهپیمایی روز 13 آبان (روز دانش‌آموز، روز تسخیر لانه‌ی جاسوسی و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی) دیروز در همه‌ی شهرهای کشور هم‌زمان با تهران برگزار شد.

از "استکبار ستیزی عاشورایی مردم ایران" و "عفو نمر" تا "توافق صدا و سیما و فدراسیون"

عاشورایی ترین استکب  ار ستیزی

امسال 13 آبان روز دانش‌آموز مصادف با عاشورای حسینی بود. در روزنامه "قدس" تیتری در خصوص همراهی هیات های مذهبی در روز عاشورا در راهپیمایی 13 آبان می خوانیم: "استکبار ستیزی عاشورایی مردم ایران"

روزنامه "کار و کارگر" هم به همراهی هیئت های مذهبی با راهپیمایان اشاره دارد و در تیتر خود آورد: "استکبارستیزی، پیام مشترک عاشورا و 13 آبان"

"حمایت" هم نوشت: "مردم عاشورایی ایران همزمان با یوم الله 13 آبان حماسه آفریدند: انزجار از یزیدیان زمان با طنین لبیک یا حسین(ع)"

روزنامه "جوان" نیز از این روز به عنوان "عاشورایی ترین «مرگ بر امریکا»" یاد می کند.

روزنامه "وطن امروز" نیز با اشاره به اینکه مردم غیور ایران در برف و باران شدید در تاسوعا و عاشورای 93 غریو «هیهات منالذله» سر دادند؛ تیتر می زند: "ملت درس کربلا را یاد داد"

"کیهان" و "رسالت" نیز در تیتری مشابه نوشتند: "در مراسم 13آبان عاشورایی مطرح شد: مرگ بر آمریکا ترجمه «هیهات منالذلّه» است"

"صاحب قلم" هم در تیتر یک خود نوشت: "عاشورایی ترین استکبار ستیزی"

***

عفو نمر؟

هر چند که روزنامه "آرمان امروز" در صفحه اول خود به طرح این سئوال پرداخت که: "عفو نمر تایید می شود؟ پاسخ عربستان به نامه هاشمی چیست؟"

اما روزنامه "ابرار" در تیتر یک خود نوشت: "ملک عبدالله درخواست هاشمی را اجابت کرد"

لازم به ذکر است که دهم آبان سایت پارسینه نوشت: "پادشاه عربستان حکم عفو "شیخ نمر النمر" را صادر کرد"؛ این خبر توسط سایت ایرنا در روز 12 آبان تکذیب شد.

***

امتیازات یک طرفه آمریکا به ایران؟

تقریبا روزی نیست که در لابه لای صفحات اول روزنامه ها، خبری از مسائل هسته ای و مذاکرات پیدا نشود.

روزنامه اقتصادی "آسیا" در تیتر یک خود نوشت: "وال استریت ژورنال می گوید آمریکا به ایران امتیازات یکطرفه داده است"

روزنامه "ابتکار" هم از گمانه زنی محافل بین المللی از نتایج مذاکرات می نویسد. این روزنامه تیتر زد: "سناریوهای بعد از توافق"

"اطلاعات" هم از تغییر زمان و مکان مذاکرات ایران و 1+5 نوشت.

روزنامه "روژان" هم در تیتر یک خود می نویسد: "خرامان خرامان از نیویورک تا مسقط"

***

 توافق صدا و سیما و فدراسیون

روزنامه "هفت صبح" تیتر زد: "بازی دو سر برد برای آقای رئیس"؛ این روزنامه همچنین می نویسد: "کفاشیان بالاخره به یک افزایش ناچیز شش (و به روایتی چهار) میلیاردی در حق پخش رضایت داد. آیا او شکست خورد؟

پیش از این رئیس فدراسیون فوتبال تهدید کرده بود: "اگر با صدا و سیما به توافق نرسیم با شبکه‌های دیگر مذاکره خواهیم کرد."

***

برخورد شدید با قراردادهای سفید امضاء

روزنامه "آفتاب یزد" در تیتر یک خود نوشت: "وزات کار اعلام کرد: برخورد شدید با قراردادهای سفید امضاء"

سال ها است قراردادهایی در بازار کار کشور به امضا می رسد که تنها تامین کننده منافع کارفرمایان بوده و در قالب آن هیچ حق و حقوقی برای کارگران در نظر گرفته نمی شود. در این نوع از قراردادهای یکطرفه، کارگر مجبور به امضای برگه ای می شود که محتوای آن بعدا با نظر کارفرما تهیه خواهد شد.

کارشناسان بازار کار کشور معتقدند خروج برخی کارفرمایان از دایره اجرای قانون کار درباره قراردادهای کاری و همچنین بروز سوء استفاده های اینچنینی از نیروی کار علاوه بر تفکرات سودجویانه برخی کارفرمایان، به دلیل فراوانی نیروی کار در مقابل فرصت های شغلی موجود است.

البته جالب است بدانید که در ششم اردیبهشت امسال خبری داشتیم مبنی بر اینکه قرارداد سفیدامضا ممنوع شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.