پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین: پزشک هماهنگ کننده سل درمعاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 20 بیمار مبتلا به سل ریوی اسمیر مثبت دراستان شناسایی شده اند.

شناسایی 20 بیمار مبتلا به سل ریوی اسمیر مثبت در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، دکتر حسین اختردل افزود: به دلیل آن که بیماران سل ریوی اسمیر مثبت منابع انتشار باسیل درجامعه هستند لذا لازمه قطع زنجیره انتقال باسیل سل ، شناسایی و درمان این دسته از بیماران است .

وی با اشاره به این که تمام اقدامات تشخیصی و درمانی سل در استان به صورت رایگان انجام می شود، تصریح کرد : کشت خلط بیمار در آزمایشگاه و در استان انجام می شود و دقیق ترین و قطعی ترین روش تشخیص این بیماری است .

وی درادامه افزود : خوشبختانه این بیماری با داروهای نوترکیبی که دراختیارسیستم شبکه بهداشت و درمان قرار دارد ،قابل درمان است.

دکتر اختردل با تاکید براین که در درمان بیماران مبتلا به سل، پیگیری اطرافیان بیمار اهمیت بسزایی دارد، اضافه کرد: درمان این افراد به صورت کامل انجام می شود و علاوه براین افراد زیر6  سال به صورت خاص وافراد بالای 6 سال نیزدرصورت وجود علایم تحت بررسی قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد : بررسی مقاومت اولیه و ثانویه دربیماران مبتلا به سل و بررسی میزان آگاهی ، نگرش و عملکرد مردم نسبت به بیماری سل از جمله اقدامات انجام شده دراین حوزه است.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.