قدس آنلاین یزد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: جشنواره روستاهای دوستدار کتاب در استان برگزار می شود.

جشنواره روستاهای دوستدار کتاب در یزد برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ،  علی غیاثی ندوشن با بیان این خبر اظهار داشت  :برگزاری این جشنواره اقدامی در جهت گسترش فرهنگ کتابخوانی و توسعه فرهنگی در سطح روستاها است.

وی هدف از برگزاری جشنواره یاد شده را حمایت از اقدامات انجام شده و پیشنهادهای نو و ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی، توجه دادن مردم و نهادهای روستایی به اهمیت کتاب در سطح روستاهای کشور و به تبع آن در سطح روستاهای استان بیان کرد.

غیاثی ندوشن افزود:مجموعه فعالیت های فرهنگی – ترویجی مرتبط با کتابخوانی که با مشارکت مردمی، نهادها و دستگاه های فعال در روستاها اجرا یا برای اجرا در سال آینده پیش بینی شده می تواند برای شرکت در این جشنواره معرفی شود.

وی با بیان اینکه نخستین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب در سه موضوع برگزار می شود اظهار داشت: فعالیت های تامین فضا و بناهای فرهنگی برای کتابخانه، کتابفروشی و...، انجام فعالیت های فرهنگی ترویجی مانند مسابقه ها، جشنواره ها، نمایشگاه های کتاب و برنامه های پیشنهادی سال آینده در زمینه کتاب از موضوعات این جشنواره است.

رییس دبیرخانه استانی جشنواره روستاهای دوستدار کتاب استان یزد با اشاره به ویژگی های برنامه های معرفی شده گفت: برنامه های معرفی شده باید دارای ویژگی های کلی و مشترکی چون داشتن تاثیر پایدار، نوآوری و خلاقیت، شامل شدن همه مردم روستا،جلب مشارکت های مردمی و دارا بودن قابلیت فرهنگ پذیری باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطر نشان ساخت : علاقه مندان به شرکت در این جشنواره تا 24 آبان روز کتاب و کتابخوانی فرصت دارند آثار خود را از طریق پست و یا به صورت حضوری به دبیرخانه استانی آن واقع در دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان واقع در بلوار دانشجو ارسال کنند.

غیاثی ندوشن اظهار داشت: پس از ارزیابی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره آثار منتخب به دبیرخانه کشوری جشنواره یاد شده معرفی می شوند.

این مسئول  گفت: در پایان از پنج روستای برتر این جشنواره در هفته اول اسفند و با حضور شخصیت های فرهنگی و سیاسی کشور در تهران تقدیر می شود.

وی افزود :جشنواره یاد شده با همکاری استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد کتابخانه های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه الغدیر استان برگزار می شود

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.